به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجتالاسلام حامد تقدیری رئیس سازمان «مدارس صدرا» در نخستین روز از دوره سوم نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» در جمع برخی از مدیران کل و معاونان فرهنگی استانها و راهیاران شهرستانی «بنیاد هدایت» به نقش تربیتی شبکه امامت در حوزه کودک و نوجوان پرداخت و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نکات بسیار نابی در زمینه آموزش و پرورش دارند و بارها به نقد و بررسی آن پرداختهاند.
حجتالاسلام تقدیری افزود: جریانهای تربیتی مختلفی با به کارگیری نیروهای بازنشسته سازمان سیا، راه افتاده است؛ اینها سالهای سال مشغول به فعالیت هستند و ابتدا با پیگیری مشکلات زیرساختی کار را پیش میبرند و رفته رفته در حوزههای فرهنگی و تربیتی بهویژه تربیت دختران وارد میشوند و کشورها را دچار استحاله فرهنگی میکنند.
رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا افزود: رهبر معظم انقلاب به نفوذ در آموزش و پروش اشاره کردهاند که یک جلوه آن سند ۲۰۳۰ بود؛ این جریانها در عرصه ریلگذاری و برنامهریزی برای آموزش و پرورش وارد میشوند.
حجتالاسلام تقدیری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تحول در آموزش و پروش را در ساحات «ساختار» و «ستاد و صف»، مدرسه لازم دانستند، افزود: نظام آموزش و پرورش ما به گونهای طراحی شده است که تحول در ساختار آن امکانپذیر نیست و نهایتا شما با راهاندازی مدرسه غیر انتفاعی میتوانید در دایره محدودی تحول ایجاد کنید که این جریان بسیاری از دانش آموزان را پوشش نمیدهد.
وی موضوع فعالیتهای پرورشی مدارس را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که در این عرصه بسیار عقب هستیم؛ ادارات و مراکز عریض و طویلی در سراسر کشور با عناوین مختلف ذیل آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند که متصدی امر پژوهش هستند اما خروجی خاصی از آنها مشاهده نمیکنیم.
رئیس سازمان «مدارس صدرا» با بیان اینکه فعالیتهای چشمگیر مدارس مسجدمحور، مافیای تعلیم و تربیت کشور را حساس کرد اظهار داشت: آنها این مدارس را یک تهدید برای خود میدانند علت این امر این است که فرآیند ریلگذاریِ آنها را از بین برده است و مربی فعال در آنجا، کارمند نیست بلکه دغدغه تربیتی دارد، «مدارس صدرا» نیز در همین راستا فعالیت میکنند.
حجتالاسلام تقدیری، سازمان تبلیغات اسلامی را متولی اصلی برقراری عدالت تربیتی دانست و تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت کارخانه انسانسازی است که دشمن تمام قد در اینجا سرمایهگذاری کرده است؛ به همین دلیل بحث مدارس صدرا یکی از دغدغههای مهم ما است. چه کسی برای این فرزندان معصوم که در فضای مجازی رها هستند، برنامهریزی کرده است؟
وی اهتمام دولت قبل برای خصوصیسازی مدارس و واگذاری آنها به جریانات خاص را یکی از فعالیتهای جریان نفوذ در نظام آموزش و پرورش برشمرد و خاطرنشان کرد: همین جریان، تخریب دانشگاه فرهنگیان را آغاز کردند تا تنها مسیر ورود به آموزش و پرورش را تحت کنترل خود درآورند و نیروهای خود را جذب کنند لذا فتنهای برای زمین زدن نظام آموزش و پرورش طراحی کردند که بهمراتب سختتر از فتنههای نظامی و سیاسی است که بخشی از آن با تدابیر رهبر معظم انقلاب و بخشی هم به دلیل مجازی شدن فرآیند آموزش در ایام کرونا خنثی شد اما این جریانها همچنان ادامه دارد.
ثبت دیدگاه