حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 21 November , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2981×
ضرورت گسترش مخاطبان فعالیت‌های تبلیغی حوزه حجاب
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۴۸
شناسه : 650
بازدید 109
6
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: باید جامعه هدف خود را در حوزه تبلیغی گسترش و به بانوانی که با عفاف و حجاب زاویه‌ دارند آگاهی بخشی دهیم.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام‌علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز، ۲۵ تیرماه، در نشستی به مناسبت هفته حجاب و عفاف، اظهار کرد: در ارتباط با مفهوم عفاف و حجاب تاکنون شاهد تألیف‌ها، پژوهش‌ها، تحقیقات، همایش‌ها و نشست‌های علمی فراوان و بزرگی بوده‌ایم اما مهم است که ما در عینیت جامعه شاهد تحول در این حوزه باشیم.

وی افزود: هر چه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی بیشتری در این حوزه صورت می‌گیرد، انتظار می‌رود شاهد تحولات جدی‌تری در حوزه عفاف و حجاب باشیم در حالی که متأسفانه می‌بینیم عفاف و حجاب در جامعه رنگ باخته و این آفت بزرگی است که گریبان‌گیر جامعه امروزی ما شده و مسئولیت فعالان دینی، فرهنگی و اجتماعی را مضاعف ساخته است. از این رو ضروری است که پژوهش‌های بیشتری در زمینه آسیب‌شناسی حوزه عفاف و حجاب صورت بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: علل و ریشه‌های فراوانی در مسئله رنگ باختن حجاب و عفاف در جامعه وجود دارد. تفاوت‌های عصر امروزی با گذشته، هجوم فرهنگی و تبلیغات دشمن علیه عفاف و حجاب در ماهواره‌ها و فضای مجازی، تغییر و تحولات جهانی که بر مفهوم عفاف و حجاب اثرگذار بوده، اجرایی نشدن قوانین حوزه عفاف و حجاب در جامعه، عدم نظارت و آموزش صحیح در نظام خانواده و همچنین نظام آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها، همه این عوامل در کنار هم منجر به شرایط کنونی جامعه شده است.

انصاری‌راد عنوان کرد: من اعتقادی به بدحجابی ندارم و همه این موارد را بی‌حجابی تلقی می‌کنم چراکه حجاب مفهوم مشخصی دارد. مبانی قرآنی و روایی چهارچوب‌های حجاب و عفاف در فقه و شرع تعیین شده و هر فرد مسلمانی می‌داند باید عفاف و حجاب را رعایت کند. نگرانی جامعه امروزی این است که چرا به این چهارچوب‌ها عمل نمی‌شود.

وی بیان کرد: از طرفی سخت‌گیری‌های بی‌مورد در حوزه عفاف و حجاب نیز نمی‌تواند این حوزه را هدایت کند. پایه‌های تربیتی در خانواده بسیار مهم است، گاهی خانواده‌ها روش‌های درست روان‌شناختی و تربیتی را نادیده گرفته و به‌زور حجاب را بر سر فرزند ۳ ساله خود می‌گذارند و این سختگیری‌ها تأثیرات منفی در آینده خواهد داشت. نمونه‌های بسیاری در جامعه وجود دارد که سختگیری‌ها، محدودیت‌ها و سرکوب‌های بی‌مورد در خانواده تبعات بدی در پی داشته و موجب دور شدن افراد از مسائل دینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد: ما به‌عنوان یک نهاد دینی و دستگاه متولی فرهنگ مسئولیت داریم برای تبیین هرچه بهتر و بیشتر مسئله حجاب و عفاف تلاش کنیم و پاسخگوی شبهاتی که در این حوزه وجود دارد، باشیم. جامعه هدف ما فقط زنان محجبه نیستند و این اشتباهی است که بسیار تکرار شده است. همواره شاهد هستیم که نشست‌های عفاف و حجاب بسیاری با حضور زنان محجبه با صرف وقت و هزینه‌های بسیار برگزار می‌شود که خروجی نیز ندارد و این در حالی است که ما باید با بانوانی که با عفاف و حجاب زاویه‌ دارند صحبت کنیم.

انصاری‌راد ادامه داد: باید نشست‌هایی تخصصی با حضور سخنرانان، روانشناسان و مبلغان متخصص برای افراد زاویه‌دار با مسئله حجاب برگزار کنیم و درد و دل این افراد را نیز بشنویم. عفاف و حجاب، مسئله‌ای فطری و اعتقادی است و باید مبانی اعتقادی افراد جامعه را تقویت کنیم. هفته عفاف و حجاب یک پیام است برای اینکه دستگاه‌های متولی بیشتر به خود آمده و بیدار شوند و برای حفظ حجاب و عفاف که دستاورد انقلاب اسلامی است، کوشا باشند.

وی اظهار کرد: همه ما موظف هستیم که وقتی در فردی احتمال تأثیر می‌بینیم، ورود کنیم و تذکر دهیم. یکی از وظایف ما در این حوزه نسبت به خودمان است و باید به خود متذکر باشیم، مسئولیت دیگر ما نصیحت، تذکر و یادآوری نسبت به فرزندان، خانواده و نزدیکانمان است. یک وظیفه مهم و خطیر ما نیز نسبت به جامعه است و باید متذکر باشیم و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت بگیرد. ظرفیت تبلیغی عظیمی که در استان هرمزگان با بیش از هزار و ۵۰۰ مبلغ و بیش از ۸۰۰ مبلغه وجود دارد، باید در این حوزه به کار گرفته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان یادآور شد: ما در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی، ازدواج و فرزندآوری نیز که مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است، وظایفی داریم. دستگاه‌های متولی فرهنگ، فرهیختگان، نخبگان و عالمان، صدا و سیما و رسانه‌ها همه باید نسبت به تبلیغ فرزندآوری اقدام کنند چراکه جمعیت ۸۰ میلیونی برای کشور پهناور ایران بسیار کم است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.