حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
دغدغه خطبای کشور اصلاح «فرهنگ عقیدتی» است
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
شناسه : 6243
بازدید 103
2
در گفت و گو با حجت‌الاسلام شهاب مطرح شد: حجت‌الاسلام شهاب، مهم‌ترین دغدغه خطبای کشور را اصلاح «فرهنگ عقیدتی» برشمرد و گفت: با اصلاح فرهنگ عقیدتی شاهد بهبود امور، شکل‌گیری اقتصاد اسلامی و برچیده شدن ربا در کشور خواهیم بود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سید عبدالحمید شهاب از «وعاظ شهر تهران» در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان، مهم‌ترین دغدغه خطبای شهر تهران را توجه به «اصلاح فرهنگ عقیدتی مردم» برشمرد و اظهار داشت: وعاظ معتقدند باید بر منابر پیغمبر صلی‌الله علیه و آله بر اصلاح «فرهنگ عقیدتی» تأکید شود. امام حسن عسکری علیه السلام در حدیثی می‌فرمایند: «مردم را به فکر توصیه می‌کنم چراکه باعث حیات قلب در بصیرت می‌شود». بنده معتقدم منظور امام از این جمله این است که «فکر دینی خویش را اصلاح کنید»؛ چون هنگامی‌که فکر دینی اصلاح شود؛ اقتصاد اسلامی شکل می‌گیرد، ربا برچیده خواهد شد، رابطه زن و همسر بهبود خواهد یافت و مردم بر اساس اخلاقیات با همدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و درنهایت جامعه به سمت تصحیح عقاید بنیادین گام بر خواهد داشت که این اصلاح حتماً مدنظر خطباء خواهد بود، امری که امیدواریم اتفاق بیافتد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه هنوز جامعه مذهبی ما دچار چالش‌ها و آفت‌های اخلاقی نشده است و امیدواریم که همچنان از این آفت‌ها در امان باشد.

حجت‌الاسلام سید عبدالحمید شهاب با اشاره به موضوع هم‌افزایی و تعامل در میان وعاظ شهر تهران از برگزاری چندین جلسه هم‌افزایی وعاظ شهر تهران به همت سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: در این جلسات، تصمیمات و پیشنهادهای خوبی در این زمینه از سوی دوستان ارائه شد تا خطباء بتوانند به یک‌رویه واحد در این مورد دست پیدا کنند اگرچه این هم‌افزایی‌ها هم‌اکنون به‌صورت رسمی وجود ندارد اما کم‌وبیش به‌صورت خودجوش مشاهده می‌شود و انشا الله با همدلی و هم‌افزایی وعاظ کشور و با موضوع سازمان تبلیغات اسلامی بتوانیم شاهد جامعه‌ای مذهبی وزندگی‌هایی در راستای سیره پیامبرو ائمه باشیم امری که حتماً با گام‌های مؤثر دلسوزان و دغدغه مندان مذهبی از وعاظ گرفته تا همه مردم اسلامی؛ شدنی خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.