حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
امامان محله به تبیین و نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر بپردازند
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۳۸
شناسه : 5802
بازدید 122
1
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان: انصاری راد با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امامان محله و روستا و روحانیون مستقر ظرفیت های خوبی برای تبیین و نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر هستند.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت اسلام و مسلمین انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در نشستی با حجت‌الاسلام کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان گفت : پرداختن به این مهم امر به معروف و نهی از منکر و ضرورت قرآنی از مطالبات اساسی مقام معظم رهبری و امامین انقلاب اسلامی بوده از آغاز تا کنون بوده است.

وی به آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از فرایض مهم دین مبین اسلام در جامعه که بر کسی پوشیده نیست امر به معروف و نهی از منکر می باشد و باید از این فرصت مناسب فراهم شد ه بهترین استفاده را کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه گفت: به رغم فعالیت های خوبی که تا کنون در سطح جامعه و استان هرمزگان در این زمینه صورت گرفته است هنوز هم مشکلاتی در این زمینه داریم.

انصاری راد تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر واقعی مبتنی بر آیات کریمه قرآن کریم و روایات هنوز در جامعه تحقق عینی پیدا نکرده است و تا رسیدن به آن نقطه مطلوب و آرمانی فاصله زیادی داریم .

وی گفت: در جامعه به خصوص در دستگاه های اجرایی اعضای شورا های امر به معروف و نهی از منکر و کسانی که درون دستگاه ها هستند تلاش و فعالیت کنند و با هماهنگ و انسجام بخشیدن به فعالیت ها شاهد برکات آن در جامعه باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: این اطلاع رسانی مختص ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیست ستاد وظیفه ای دارد و برنامه هایی دارد و با هماهنگی و برداشتن موانع آن را به گونه ای هدایت کنند.

انصاری راد تصریح کرد: در گام دوم انقلاب باید کارهایی نو و جدید صورت گیرد بخصوص فعالیت های رسانه ای و ارتباط جمعی در جامعه کنونی به شدت نیاز آن حس می شود .

وی با اشاره به آمادگی کامل اداره کل تبلیغات اسلامی در این زمینه تاکید کرد: اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز استان در همه شهرستانها امکاناتی در اختیار سازمان است و نه تنها فضای فعالیت و کار فراهم است همه این امکانات به پیشبرد اهداف امر به معروف و نهی از منکر در استان کمک می کند .

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: بیش از ۱۶۵۰ هیئت های مذهبی و بیش از دو هزار مداح و ذاکر اهل بیت در سطح استان وجود دارد که بانک اطلاعات و وضعیت آنها مشخص شده است.

انصاری راد با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امامان محله و روستا و روحانیون مستقر ظرفیت های خوبی هستند و می‌تواند در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به مجموعه کمک کند و تبلیغات اسلامی یکی از نهاد هایی است که یکی از وظایف اصلی آن اطلاع امر به معروف و نهی از منکر است .

وی گفت: در شرایط قبل از کرونا سالانه ۳۵۰۰ مبلغ اعزام می‌شدند وقتی با کرونا مواجهه شدیم از حجم این فعالیت ها کاسته شد .

انصاری راد با اشاره به ظرفیت های خوب مبلغین تصریح کرد: مبلغین و مبلغات توانمند به راحتی می تواند تبیین کنند و در نشست ها با امر به معروف و نهی از منکر می تواند کمک بسیاری باشد و به مناسبت های مختلف و کلان و کوچکی که در طول سال داریم و این یک ظرفیت بزرگ است و در این زمینه نیازمند محتوا هستیم .

وی گفت: حداقل تقاضایی که از ستاد داریم این است اگر امکان پذیر باشد محتوای آشنایی مبلغین با اصل مبانی امر به معروف و نهی از منکر جزو تحصیلات و دانش آنها هست باید از دید اجتماعی و فرهنگی نگاه کنیم آمار اطلاعات و تحلیل هایی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مطالب روز به هر میزانی در اختیار آنها و ستاد قرار دهد.

انصاری راد در پایان گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادوار گذشته تا الان فعال بوده و جلسات مربوط به نماز و امر به معروف و نهی از منکر باید دیده شوند و بتوانیم این وظایف را به درستی انجام دهیم و ما سعی میکنیم هم به نقش برون دستگاهی و درون دستگاهی توجه کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.