حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2871×
هجرت پیامبر (ص) نقطه عطفی در تاریخ اسلام است
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۷:۴۳
شناسه : 4009
بازدید 1269
10
در خطبه های نماز جمعه بستک عنوان شد: حجت الاسلام والمسلمین قائدی گفت: حضرت علی (ع) به خاطر رضایت الهی جان خود را در طبق اخلاص قرار داد و در بستر پیامبر اکرم (ص) خوابید تا وجود مبارک رسول گرامی اسلام از گزند دشمنان در امان باشد.
ارسال توسط : نویسنده : شهاب زمانی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستک، حجت الاسلام والمسلمین یونس قائدی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن ماه ربیع الاول گفت: در نخستین شب این ماه، شب لیله المبیت واقع شده که در این شب حضرت علی (ع) به خاطر رضایت الهی جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و در بستر پیامبر اکرم (ص) خوابیدند تا وجود مبارک رسول گرامی اسلام از گزند دشمنان در امان باشد.هجرت پیامبر از مکه به‌ مدینه، نقطه عطفی در تاریخ اسلام است.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته وقف افزود: وقف استمرار حیات طیبه است، سال‌ های سال انسان اسیر خاک است اما همچنان خیر و نیکی برای او باقی می ماند.وی همچنین روز جهانی پست را گرامی داشت و برای این مجموعه آرزوی موفقیت کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستک در ادامه با اشاره به روز جهانی کودک تصریح کرد: کسانی که ادعای حقوق انسان ‌ها را دارند، جایزه به کسی می‌ دهند که کودک‌ کشی می کند.در یمن بیش از هزاران کودک بی ‌گناه را شهید کرده ‌اند و جامعه بین ‌الملل در سکوت به سر می برد.

وی همچنین به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: استقرار نظم و امنیت در کشور مدیون ایثارگری و فداکاری پرسنل سخت کوش نیروی انتظامی است که در مسیر آسایش و ارتقای امنیت عمومی در اقصی نقاط کشور از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌ کنند.دامنه فعالیت این نهاد بسیار گسترده است.این نیروی مقتدر خوشبختانه توانسته است در عرصه های فعالیت خود، امنیت و آسایش مردم را فراهم کند و امیدوار هستیم در برخود با بی عدالتی و شرارت همچنان پرتوان به راه خود ادامه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قائدی تحرکات برخی کشورهای همسایه در شمال غرب کشور را جاهلانه دانست و افزود: رزمایش نظامی نیروهای مسلح بسیار هوشمندانه بود و معادلات منطقه‌ ای را به نفع کشور تغییر داد.تغییر لحن سران کشورها و به ویژه رییس جمهور آذربایجان، محصول اقتدار نیروهای مسلح کشور و توان دفاعی و رزمی کشور بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد: امنیت ایران عاریه ‌ای نیست، بلکه درون ‌زا و متکی به مردم و مبتنی بر توان فکری و معنوی و عقلانیت انقلابی است و لذا با چنین امنیتی از هیچ قدرتی واهمه‌ ای نداریم و باید قدردان این نعمت باشیم.

خطیب جمعه شهرستان بستک در بخش دیگری از خطبه ها، به اقدامات دولت اشاره کرد و گفت: آیت الله رئیسی و کابینه دولت مردمی ایران قوی که اخیرا با هدف محرومیت زدایی، طرح احیای جهاد سازندگی را کلید زدند مژده خوبی برای توسعه متوازن در مناطق محروم است.برخی کارهای دیگر در شروع دولت جدید از جمله تامین واکسن برای واکسیناسیون عمومی مردم که موجبات امید را در جامعه فراهم می کند از کارهای خوبِ صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مردم از دولت جدید انتظار دارند تا نیروهای جهادی و خستگی ناپذیر به میدان بیایند، بحث معیشت مردم را در اولویت کار خود قرار دهند و با توجه به ظرفیت های داخلی، اشتغال رونق بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قائدی در پایان، انتخاب شایسته حمید قسوریان به سرپرست فرمانداری بستک را تبریک گفت و از سید شمس الدین حسینی قتالی فرماندار سابق شهرستان به پاس فعالیت ها و خدمات ارزنده وی تشکر کرد.

انتهای پیام / ش.ز

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.