حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2871×
برگزاری کارگاه مشاوره خانواده در جاسک
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
شناسه : 3983
بازدید 121
4
با حضور بانوان شاغل ادارات کارگاه مشاوره بهبود روابط خانواده توسط استاد حجت الاسلام احمد اکبرزاده و با حضور جمعی از بانوان شاغل در ادارات و نهادهای بندرجاسک،برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : علمدار طاهری اردلی منبع : سازمان تبلیغات اسلامی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان،کارگاه تخصص آموزش بهبود روابط خانواده و فرزند پروری،یکشنبه 11 مهرماه جاری با حضور جمعی از بانوان کارمند شاغل ادارات و نهادها و مبلغین خواهر دربندرجاسک،برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام احمد اکبر زاده از علمای اعزامی از قم،پیرامون روابط افراد و راه های بهبود خانواده،فرزند پروری و تربیت فرزندان ایراد سخن کرد.

وی در بخشی از مطالب خود با اشاره به ابعاد صمیمیت ،گفت: آرامش و صمیمیت انواع و صورت های مختلفی دارد و می توان با مقایسه نکردن همسر خود با مردان دیگر ،عدم انتقادهای بیجا،سرکوب نکردن احساسات و عدم تمسخر همدیگر میتوان آرامشی خاص و صمیمیتی توام با عشق و دوست داشتن و محبت در زندگی و خانواده بوجود آورد.

حجت الاسلام اکبرزاده با بیان اینکه در زندگی باید صمیمیت و آرامش را جدی گرفت، تاکید کرد: همسران باید زبان احساسی همدیگر را شناسایی و انرژی و وقت خود را صرف احساسات خوب کنند و از وسواس های بیش از حد چشم پوشی کنند.

کارشناس و مشاور خانواده در ادامه،افزود: غالبا مردها به صورت دیداری و زن ها به صورت شنیداری، احساسات را بیشتر جذب میکنند بعنوان نمونه شوهر شما با دیدن اینکه شما برای خوشحال کردنش به دنبال علایق او هستید،این موجب صمیمیت عاطفی بیشتر بین شما بیشتر می شود.

وی همچنین متذکر شد که اگر در زندگی، رفتارو باورهای درست را جایگزین رفتارها و باورهای غلط کنیم  بی شک تغییرات مهم و خوبی در روند روابط احساس خواهیم کرد.

حجت الاسلام اکبرزاده در ادامه با بیان اینکه ، زندگی خوب نیاز به آموزش و تداوم احساس خوب ، نیاز به مراقبت دارد یادآور شد که زن و مرد باید سلطه جویی و (من)  گفتن را کنار بگذارند، باید یادشان باشد که دوران مجردی تمام شده و اکنون یک زندگی و ارتباط جدیدو همسفر لحظات فرد دیگری شده اند،پس لازم است همیشه سه حریم را برای ارتباط خود درنظر بگیرید. اول حریم شخصی خود، دوم حریمی که احساسات و عواطف شما و همسرتان است (حریم ما) و سوم،حریم شخصی همسرتان . زیرا شما به عنوان یک فرد نیاز دارید گاهی تنها باشید وگاهی به خودتان برسید و با دوستانتان بیرون بروید و همسرتان هم همینطور نیاز دارد کمی تنها باشد و زمان هایی را صرف خودش بکند این احساس سلطه جویی را برای هر دو طرف کمرنگ می کند و باعث می شود روابط عاطفی بهتری تجربه شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.