حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
هفته وحدت برای دشمنان اسلام، هفته وحشت است
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
شناسه : 25731
بازدید 10
1
رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارسیان: رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد با تأکید بر اینکه هفته وحدت برای دشمنان اسلام، در واقع، هفته وحشت است، گفت: امروز آمریکا و متحدانش از وحدت و اتحاد بین مسلمین جهان هراس دارند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام محمد خانجانی رئیس اداره تبلیغات شهرستان پارسیان، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: وحدت به معنای اتحاد یگانگی انسجام یکی بودن و هماهنگی امت اسلامی و یک اجتماع است.

وی افزود: در قرآن در رابطه با اهمیت وحدت عبارت‌های زیادی به کار رفته عناوین مختلفی در قرآن به کار رفته که همه این عناوین، نشانه اهمیت وحدت انسجام و یگانگی یک اجتماع است، به عنوان مثال خداوند متعال می‌فرماید وعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا، همه مردم مسلمان به ریسمان الهی چنگ بزنند و به دنبال تفرقه نباشند، و یا در آیه دیگری می‌فرماید تعاونو علی البر و التقوا مسلمانان بر نیکی و تقوا تعاون داشته باشند و همه با هم همکاری کنند خدای ناکرده هیچ جای دنیا نباید بین مسلمانان تفرقه و جدایی بیفتد حتی در کارهای خیر و تقوا باید تعاون و همکاری داشته باشند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان پارسیان در ادامه تاکید کرد: در سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و در روایات پیغمبر اسلام(ص) می‌فرمایند انی تارک فیکم فی ثقلین یکی از رموز وحدت مسلمانان کتاب خدا قرآن اهل بیت عصمت و طهارت پیغمبر سلام الله است.

خانجانی ادامه داد: در سیره نبوی پیرامون اتحاد و و همبستگی را به یاران خود آموزش دادند و لزوم وحدت و برادری در میان یاران خود و همچنین فلسفه وجودی اخوت و برادری در بین مسلمانان تبیین کردند.

وی در ادامه بیان کرد: با بررسی سیره پیامبر اسلام(ص) در می‌یابیم که آن حضرت چگونه در میان مهاجر و انصار، اتحادی مثال زدنی ایجاد کردند، حضرت محمد(ص) در حدیثی می‌فرمایند افراد با ایمان نسبت به یکدیگر همانند یک ساختمانند که هر جزء جزء یکدیگر را محکم نگه می‌دارند و این درس بسیار خوبی برای امت اسلام است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارسیان همچنین افزود: پیامبر اسلام(ص) در حدیث دیگری فرمودند اینکه مسلمانان با یکدیگر متحد باشند و برادری و وحدت خود را حفظ کنند باعث نزول رحمت الهی می‌شود و سپس می‌فرمایند جدایی و تفرقه افکنی عذاب الهی را به همراه دارد لذا می‌فرماید نتیجه این سیره، بیداری امروز جهان اسلام است.

خانجانی ادامه داد: بدین معنا که درسی که از قرآن و سیره نبوی گرفته‌ایم امروز موجب بیداری مسلمانان شده است، در مسئله غزه می‌بینیم که نه تنها در بین مسلمانان بلکه حتی در میان غیر مسلمانان جهان هم اتحاد و وحدت بی‌نظیری ایجاد شده و همه این‌ها نشانه وحدت انسجام و هماهنگی و همبستگی بین جهان اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه هفته وحدت برای دشمنان اسلام، در واقع، هفته وحشت است، تصریح کرد: امروز آمریکا و متحدانش از وحدت و اتحاد مسلمین جهان وحشت دارند، جبهه مقاومت، نتیجه گوشه‌ای از اتحاد و همبستگی مسلمانان است. همچنین تضعیف استکبار جهانی ماحصل همبستگی و برادری مسلمین جهان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارسیان تاکید کرد: استکبار جهانی و صیونیسم به دنبال ایجاد تفرقه و شکاف بین امت مسلمانان است چرا که نفع خود را در تفرقه بین مسلمانان جهان می‌داند و ضعف آنان در اتحاد بین مسلمین است اگر مسلمانان متحد باشند بدون شک استکبار و ایادی آن ز به روز ضعیف‌تر می‌شوند لذا با ایجاد تفرقه به دنبال نفوذ در میان مسلمانان هستند تا به اهداف شوم خود دست یابند.

خانجانی گفت: همه ما، مسلمانان جهان، اتحاد و همبستگی را مدیون انقلاب اسلامی ایران و تفکر بنیانگذار کبیر این انقلاب حضرت امام خمینی(ره) هستیم که با نامگذاری ولادت پیامبر اکرم از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به روایت اهل سنت و شیعه به عنوان هفته وحدت، وحشتی را در دل استکبار جهانی و صهیونیسم ایجاد کرد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.