حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2871×
اطاعت از ولی فقیه در زمان غیبت از ویژگی منتظر واقعی است
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۴۰
شناسه : 25596
بازدید 17
1
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی گفت: اطاعت از ولی فقیه در زمان غیبت از ویژگی منتظر واقعی است.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: یکی از ویژگی های جامعه اسلامی در زمان غیبت معصوم علیه السلام وجود رهبری دینی در راس آن است که همان ولی فقیه است که جلوی انحراف جامعه از مسیر اسلام حقیقی را می گیرد و اطاعت از ولی فقیه در زمان غیبت از ویژگی منتظر واقعی است.
وی گفت: در زمان غیبت امام زمان (عج) حق و باطل به هم آمیخته می شود و عده ای در لباس باطل خود را حق می دانند و تشخیص آن برای مردم عادی بسیار سخت است و نیاز است که فردی آگاه که همان ولی فقیه است این مسیر را برای همه روشن کند.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی خاطرنشان کرد: یکی از سخنانی که برداشت بسیار غلطی را ترویج کرده است این است که باید پیش از ظهور منجی همه جهان پر از ظلم و ستم شود تا امام زمان(عج) ظهور کند در حالی که اصلا این طور نیست و اگر بتوان جامعه را به سمت عدالت سوق داد و یک الگوی مطلوب ایجاد کرد ایشان ظهر خواهند کرد.
وی افزود: همانطور که گناهان نعمات را از انسان دور می کنند، امام عصر علیه السلام یک نعمت واقعی است و اگر ما در جامعه گناه کنیم و گناه را ترویج دهیم این نعمت بزرگ از ما سلب می شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی تصریح کرد: البته نکته مهمی که در اینجا هست این است که جامعه آرمانی تنها با حضور حضرت ولی عصر عجل الله به دست می آید اما ما نیز باید تلاش کنیم که نمونه ایی کوچک از این جامعه را ایجاد کنیم که الگویی شناختی از آن ارائه کنیم.
وی در ادامه گفت: جامعه منتظر جامعه ای نیست که تنها دست روی دست بگذارد و هیچ کاری انجام ندهد و بگوی من منتظر ظهور هستم حال آنکه ما وقتی در دنیای خودمان منتظر یک مهمان ساده هستیم خانه را برای او آماده می کنیم و تمام شرایط را برای آن مهمان فراهم می کنیم ولی انتظار داریم برای ظهور منجی عالم بشریت که قرار است تمام زندگی ما تحت تاثیر قرار گیرد هیچ کاری انجام ندهیم و فقط انتظار بکشیم.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی بیان داشت: هرکسی در جامعه اسلامی وظیفه دارد و باید به اندازه وسع و توان خود در زمینه سازی ظهور فعال باشد و بتواند قدمی هرچند اندک در این مسیر بردارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.