حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2873×
مراسم روح بخش دعای عرفه در بندرلنگه
۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
شناسه : 17165
بازدید 110
6
اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه دعای روحبخش عرفه با حضور امام جمعه شهرستان بندرلنگه ، رییس تبلیغات اسلامی و مردم این شهرستان برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : فاطمه ربیعه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی بندرلنگه، حجت الاسلام خلیفاوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه، در حاشیه این مراسم، گفت: ماه ذی‌الحجّه، ماه دعا، مناجات، ماه یادآوری میقات پروردگار با پیامبر بزرگ آن عصر یعنی حضرت موسی (ع) است و اوج این حرکتِ تضرّع و دعا و توسّل هم روز عرفه است که یکی از روزهای مهم در مذهب شیعه است که اوج توجّه به خدا است و در روایتی حضرت امام کاظم (ع) می فرمایند؛ پدرم امام صادق (ع) در روز عرفه در عرفات در آن هوای داغ، روزه میگرفتند، دعا می خواندند و تضرع گریه می کردند و این اهمیت این روز عزیز را نشان می دهد و نباید از مناجات با خدا در عرفه غافل بشویم.

در ادامه این مراسم ، حجت الاسلام اسماعیل نیا امام جمعه بندرلنگه بیان کرد: آنچه که اهمیت این روز را بیشتر برجسته می کند و نشان می دهد، دعای امام حسین (ع) در این روز می باشد و حضرت در آن دعای پر از محتوا و مضامین بالا که حقیقتا از یک انسان عادی محال است چنین معارفی صادر بشود، با آن مناجات و تضرع فوق العاده شان، انسان را متوجه خدای متعال می کند.

اسماعیل نیا تصریح کرد: در طول سال غبارهای زیادی بر دل ما می نشیند و لذا زمانی باید این زنگارها را بزداییم و بندگی خودمان را تقویت کنیم و روز عرفه دقیقا همین روز است و لحظه لحظه های آن خصوصا بعد از ظهر عرفه مانند اکسیر و کیمیا است و نباید از آن غافل باشیم و دعا و تضرع خصوصا در این روز سینه‌ها و دل‌ها را منشرح کرده و راه را برای انسان باز میکند؛ عزم و اخلاص به انسان میدهد؛ به کارها برکت میبخشد؛ توفیق الهی را افزایش می دهد و نتیجه‌ی آن، پیشرفت در خط اصیل ارزش‌های اسلامی است.

وی با اشاره به روز عرفه، افزود: اگر چه روز عرفه در میان مناسبت‌های مذهبی به عنوان عید نامگذاری نشده است، ولی روز بزرگ و بسیار بافضیلتی است.

امام جمعه بندرلنگه در ادامه افزود با اینکه عرفه روز پناه بردن به درگاه خداوند است، ادامه داد: خدای متعال به برکت این روز بندگان خود را می بخشد.

اسماعیل نیا با تاکید بر استفاده از لحظه لحظه روز عرفه، بیان کرد: این روز بسیار باعظمت است و باید ارتباط خود را با خدا قوی‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه در مفاهیم دعای عرفه تفکر کنیم، عنوان کرد: دعای عرفه درس خودشناسی و خداشناسی به ما می‌دهد و نعمت‌های خداوند در این دعا برشمرده شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.