حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2873×
نماز عید سعید فطر با شکوه خاصی در بندرلنگه برگزار شد
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۷:۴۰
شناسه : 16087
بازدید 127
6
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه خبر داد: نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر اسماعیل‌نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه در مصلی امام جعفر صادق(ع) این شهرستان برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه، نماز عید سعید فطر 1402 به امامت حجت‌الاسلام  و المسلمین دکتر جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه در مصلی امام جعفر صادق (ع) این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه‌های عید فطر عنوان داشت: عید از ریشه عود به معنای بازگشت است، بازگشت به روزهای پیروزی و راحتی را عید می گویند، بعد از یک ماه بندگی خدا و عبادت؛ ما از شر شیطان و هوای نفس رهایی یافته و به فطرت پاک اولیه خود برگشته‌ایم .آیا این روز جشن نیست؟و این روز عید فطر نیست؟

وی افزود: در آیات مختلف قرآن به عیدفطر پرداخته شده است از جمله در سوره اعلی عامل رستگاری مومن را تزکیه نفس،یاد خدا و برپایی نماز بیان داشته است،که همه این عوامل در اعمال روز عید فطر مسلمانان گنجانده شده است.

حجت‌الاسلام دکتراسماعیل نیا یادآور شد: جهان ماشینی امروز مثل مجسمه‌ای دو رویه است یک روی آن بتی زیبا و فریبنده روی دیگران هیولای وحشتناک. پیشرفت صنعت بدون معنویت هرگز نمی‌تواند خوشبختی را برای بشر به ارمغان آورد. در زندگی غربی یکی از قربانی های آن عاطفه و مهرورزی است در دنیای غرب مهر و عاطفه جایگاهی ندارد انسان با خود و هم نوعش بیگانه است اما در آیین اسلام مهرورزی و عاطفه زیربنای رفتار اسلامی است.

وی ادامه داد: تا جایی که امیرالمومنین به فرزندش نصیحت می کند: هر آنچه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند، پسرم به تمام انسانها نیکی کن همانطور که انتظار داری به تو نیکی کنند.

این استاد حوزه ودانشگاه بیان داشت: محروم و نیازمند در جامعه اسلامی احترام ویژه‌ای دارد و رسیدگی به آنها وظیفه هر مسلمان است. در جامعه اسلامی کودک یتیم و خانواده بی‌سرپرست هرگز احساس غربت و تنهایی نمی کند. تشریح زکات ؛خمس و فطریه دلیلی بر وجوب توجه مسلمانان به محرومان دارد.

حجت‌الاسلام اسماعیل نیا گفت: درس رمضان و فطر این است که جامعه اسلامی یک خانواده بزرگ است باید کنار هم باشیم به فریاد هم برسیم باهم مهربان باشیم، مسلمانی نیست اگر من سفره رنگین پهن کنم اما همسایه‌های من گرسنه باشند. در کارهای خیر در ساختن شهر و منطقه مان با هم تعاون کنیم و پشتیبان هم باشیم .به کمک کمیته امداد ؛بهزیستی ومراکز نیکوکاری بشتابید که دربهای بهشت شما در کمک به نیازمندان است .

معاون حوزه های علمیه کشور بیان داشت: دستاوردهای رمضان را حفظ کنیم بعد از عید فطر مراقبت بیش از پیش نیاز داریم تا دستاوردهای رمضان مان بر باد نرود.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: حفظ ارزش‌های اخلاقی، نشر سیره پیامبر و اهل بیت و تقویت مکتب اهل بیت نیازمند افراد متخصص و آماده تبلیغ است که این افراد در حوزه های علمیه تربیت می شوند حوزه علمیه آل البیت ویژه برادران حوزه علمیه کوثر ویژه خواهران آماده ثبت نام از بین برادران و خواهران جهت تحصیل علوم دینی است .امید است جوانان علاقمند توفیق ثبت نام در حوزه علمیه شهرستان را پیدا نمایندتا در حفظ وتقویت بنیه های اعتقادی واخلاقی بیش از پیش موفق باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.