حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2873×
روزه داری فرزندان یکی از مصادیق تربیت اسلامی است
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۴۳
شناسه : 16058
بازدید 81
6
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه در جشن روزه اولی ها: جشن روزه‌ اولی‌ها در روستای کندران شهرستان بندرلنگه با حضور حجت الاسلام خلیفاوی سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه ،جشن روزه‌اولی های دختران در روستای کندران شهرستان بندرلنگه با حضور سرپرست تبلیغات اسلامی،بخشدار، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج و سپاه،امام جمعه اهل سنت کندران و مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان بندرلنگه برگزار شد.

حجت الاسلام علی خلیفاوی سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه در این مراسم گفت:‌روزه داری و تربیت اسلامی با همدیگر ارتباط مستقیمی دارند.خانواده ها به خصوص پدر و مادر فرزندان را به روزه داری تشویق کنند که این روزه داری از مصادیق تربیت اسلامی است. فرزندان یاد می گیرند در مقابل سختی ها و مشکلات صبر و حوصله به خرج بدهند و این صبر و شکیبایی عامل خوشیختی و موفقیت انسان است.

وی گفت:‌هنگامی که فرزندان در یک محیط دینی و مذهبی رشد و نمو پیدا کنند مسلما مشکلات و آسیب های اجتماعی به حداقل خود می رسد. روزه داری یکی از همین روش های تربیتی است که فرزندان هم به یاد فقرا و گرسنگان می افتند و هم اینکه تمرین صبر و تحمل انان افزایش پیدا می کند.

سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه در ادامه با بیان این مطلب که تربیت اسلامی فرزندان با روزه داری ارتباط مستقیمی دارد خاطر نشان ساخت: روزه داری با تربیت اسلامی فرزندان ارتباط مستقیمی دارد هر اندازه انسان به تربیت اسلامی فرزندان بها و ارزش قائل باشد به همان اندازه شاهد جامعه ای عاری از آسیب های اجتماعی و معضلات خواهیم بود.

حجت الاسلام خلیفاوی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت روزه داری در فرزندان اشاره کرد و افزود:‌روزه داری باعث می شود که فرزندان در مواجهه با مشکلات از خود صبر و تحمل بیشتری از خود نشان دهند و زود از کوره خارج نشوند. و همچنین دستگیری از فقیران و مستمندان و مغرور و متکبر نشدن از دیگر مزایای روزه داری است که انسان هر چه بیشتر یاد خدا را در قلب خود دارد.

وی در پایان گفت:‌انشالله که والدین با تشویق و عدم اجبار، فرزندان را به روزه داری تشویق کنند و با تربیت اسلامی و دینی سعی در استحکام بنیان خانواده و جامعه داشته باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.