حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
برگزاری نشست دستاوردهای انقلاب اسلامی ویژه علمای اهل سنت و شیعه شهرستان بندرلنگه
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۲۶
شناسه : 14740
بازدید 65
3
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه خبر داد: نشست علمای اهل سنت و شیعه با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان بندرلنگه برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه،حجت الاسلام فقیه فر امام جمعه موقت شهرستان بندرلنگه ضمن بیان اهمیت استقلال در تمامی زمینه ها به عنوان ارمغان جمهوری اسلامی گفت: استقلال و آزادی به برکت انقلاب اسلامی در کشور ایران اسلامی به وجود آمد. انقلاب اسلامی ریشه ها و عوامل متعددی دارد و می توان به سه دسته تقسیم کرد امام راحل و مردم و وحدت بین اقشار مختلف از عوامل شکل دهنده انقلاب اسلامی ایران بود.شخصیت جامع شرایطی همچون امام راحل توانست با توکل به خداوند متعال و همراهی مردم و وحدتی که به سبب بصیرت و آگاهی امام به وجود آمده بود توانست انقلاب اسلامی را به ثمر نشاند.

وی گفت: رهبری عامل بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی بود. و بایستی در خصوص انقلاب اسلامی مطالعه کرد و دلایل و ریشه های شکل گیری انقلاب را بررسی نمائیم.

امام جمعه موقت بندرلنگه با بیان این مطلب که لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی هدفش از بین بردن نام اسلام بود خاطر نشان ساخت: هدف از طرح لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی حذف نام اسلام از شرایط انتخاب شدگان و حذف سوگند به قرآن کریم از شرایط انتخاب شدگان بود.

حجت الاسلام فقیه فر در ادامه افزود: هدف از کاپیتالاسیون تسلط بیگانگان در داخل کشور بود و هدف از این کار کوتاه کردن دست مردم ایران از دخالت در امور کشور خود بود. که امام این خطرات و اثراتی که در جامعه دارد را به خوبی درک کرد.

وی خاطر نشان ساخت: امام راحل از کاپیتالاسیون به عنوان سند بردگی ملت ایران نام می برد و مصونیت قضایی برای مستشاران آمریکایی و اجانب از نتایج کاپیتالاسیون بود.

امام جمعه موقت بندرلنگه افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی استقلال در تمامی زمینه ها به وجود امده است استقلال فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و نظامی از ارمغان انقلاب اسلامی است.

وی در پایان گفت: سه توصیه مهم برای حفظ و تداوم انقلاب انتقال مفاهیم انقلابی به نسل نوجوان و جوان و تبین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه خدمت رسانی به مردم و دشمن شناسی از اصولی است که بایستی رعایت شود.

شیخ راهبر امام جمعه اهل‌سنت بندرلنگه در ادامه این نشست با بیان اینکه خدمات انقلاب اسلامی به اهل‌سنت، تشیع و دیگر ادیان الهی همواره یکسان و موازی بوده است گفت: وظیفه تمام افراد جامعه است تا قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

وی با اشاره به اینکه احکام اسلام، وحدت بین مذاهب و قاطعیت امام خمینی(ره) از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است عنوان کرد: امام خمینی(ره) تنها با تکیه بر ایمان و حمایت ملت اسلامی و بدون حمایت خارجی و نظامی ابرقدرتها علیه رژیم ستمشاهی به مبارزه برخاست.

شیخ راهبر افزود: دشمنان در اوایل پیروزی انقلاب با ایجاد انواع فتنه‌ها و مشکلات خواستند بین نظام و مردم به‌ویژه مذاهب اختلاف و شکاف ایجاد کنند که به‌یاری خدا، رهبری امام راحل و هوشیاری و ولایت‌مداری ملت شریف ایران اسلامی تمام نقشه‌های آنها خنثی شد.

امام جمعه اهل سنت با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی جامعه اهل‌سنت ایران و به‌ویژه اهل‌سنت بندرلنگه از مزایای زیادی برخوردار شدند گفت: از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جامعه اهل‌سنت ایجاد شوراهای فتوا و افتاست که می‌تواند به‌تنهایی در موضوعات فقهی و قضایی فتوای لازم را بر اساس فقه شافعی صادر کند.

وی در پایان با ابراز اینکه وظیفه تمام افراد جامعه قدردانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ آرمانهای امام راحل و شهدا و توجه به منویات مقام معظم رهبری است عنوان کرد: اگر رهبری مقتدر و وحدت ملت شریف و ولایت‌مدار ایران نبود این نظام دچار مشکل شده و مانند بعضی از کشورهای منطقه گرفتار هرج‌ومرج دینی و قومیتی می‌شد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.