حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
از ریزش ها ناراحتیم اما خدا بهتر از آن را برای دین خود انتخاب می کند
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۳۸
شناسه : 13016
بازدید 91
6
امام جمعه شهرستان بندرلنگه: نمازجمعه ۴ آذر ماه ۱۴۰۱ به امامت حجت الاسلام دکتر اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه و با حضور نمازگزاران مومن و انقلابی برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا در خطبه اول به تفسیر آیه يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ۚ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ؛ (۵۴ سوره مائده) پرداخت و بیان داشت: قانون کلی پروردگار این است که روی گردانی تعدادی از مردم از دین خدا، ضرر به خدا و دین او نمی زند، بلکه خدا بجای آنها افراد بهتری را جایگزین می کند و کسی که ضرر می کند خود آن کافران و مرتدان هستند. ویژگی مردان الهی در این آیه شریفه ذکر شده است. مردان الهی کسانی هستند که به خدا عشق می ورزند؛ فقط خشنودی خدا را می خواهند؛ در برابر مومنان متواضع، و در برابر کافران قوی و پر قدرت ظاهر می شوند؛ مستمرا در حال جهاد فی سبیل‌الله هستند؛ از هیچ سرزنشی نا امید نمی شوند، و بسیجیان مصداق بارز این آیه شریفه هستند. بسیجیان کسانی اند که عاشق دین خدا؛ انقلاب؛ قرآن و مردم هستند. در مقابل مردم خدمت گذارند؛ در سیل؛ زلزله؛ کرونا؛ خطر و اغتشاش جان فدای مردم می کنند، اما در مقابل ستمگران و اغتشاش گران، قوی؛ محکم و شجاع هستند. این همان بسیجی است که امام راحل (ره) فرمود: در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام. اسلام و انقلاب ممکن است ریزش داشته باشد اما رویش های آن بیشتر است. از ریزش ها ناراحتیم اما جای نگرانی نیست، چون خدا بهتر از آنها را برای دین خود انتخاب می کند.

وی در ادامه گفت:امام راحل ( ره) می فرمود اگر روحیه ی بسیجی بر کشور حاکم شود، دشمن ما نا امید و ما قطعا پیروز خواهیم بود. امروز نیز اگر دولت، مجلس و ادارات ما همگی با روحیه ی بسیجی و جهادی در خدمت مردم باشند، هیچ حادثه ایی و هیچ تحرک دشمن نمی تواند لطمه ای به کشور عزیز ما بزند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در پایان گفت:شایسته است از بصیرت و دشمن شناسی مردم شریف شهرستان بندرلنگه، بزرگان طوایف، علما، روحانیون شیعه و سنی، فرهنگیان، مسئولان، بسیجیان و نیرو های نظامی، انتظامی و امنیتی، جوانان و نوجوانان عزیز بخاطر دست رد زدن به تقاضا های دشمنان ملت ایران در ایام گذشته تشکر نماییم. دشمن در این توطئه‌ نیز شکست خورد و با این بصیرت و دشمن شناسی شما مردم در همه صحنه ها مقابله با شما ملت ایران شکست خواهد خورد.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.