حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
ربیع الاول ماه زنده شدن دوباره و برکت و شادی است
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۵۹
شناسه : 12151
بازدید 63
5
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه در مورد ماه ربیع الاول گفت: ربیع الاول ماه زنده شدن دوباره و برکت و شادی است.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندر لنگه،‌ حجت الاسلام علی خلیفاوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه در مورد ماه ربیع الاول گفت: ربیع الاول ماه شادی و برکت و زنده شدن دوباره است هر چند که تمامی ماه ها و سال ها خداوند ماه برکت و بخشش و مغفرت است اما ماه ربیع الاول به دلیل مقارن شدن با مناسبت های تاریخ اسلام و ولادت ائمه ماه شادی است و چون عزاداری محرم و صفر به اتمام میرسد ماه شادی و سرور است.

وی گفت:‌ ربیع به معنای بهار است و از آن جهت به ماه زنده شدن دوباره و بهار ماهها خوانده می شود و مقارن شده است با میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص)  و زمین و زمینیان با ولادت پیامبر گرامی اسلام چنین عظمت و شادی و شکوهی به خود ندیده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر لنگه با اشاره به برکات و فیوضات ماه ربیع الاول خاطر نشان کرد:‌ ولادت پیامبر گرامی اسلامی در ماه ربیع الاول است و بر رحمت و برکت و زیبایی ماه افزوده می شود و به تعبیری بهار ماهها و ماهی که برکت و بخشش و زیبایی از آن آکنده است.

حجت الاسلام خلیفاوی در ادامه به اعمال ماه ربیع اشاره و تصریح کرد: روزه داشتن در ابتدای ماه ربیع به سبب شب لیله المبیت و خواندن زیارت پیامبر گرامی اسلام و همچنین زیارت امیر مومنان حضرت علی (ع) از دیگر اعمال این ماه است.

وی در پایان گفت: از ابتدا تا انتهای این ماه آکنده از ولادت ائمه و شادی و سرور است و برکت و بخشش و بهار ماهها در این ماه عزیز و بزرگ بیشتر نمودار است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.