حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
برگزاری مراسم عزاداری شهادت غریبانه امام رضا(ع) در بندرلنگه
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۳۹
شناسه : 12112
بازدید 140
8
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه خبر داد: به مناسبت سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان، مراسم عزاداری در حسینیه ها و هیئات مذهبی بندرلنگه برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه، حجت الاسلام خلیفاوی رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه گفتند: مراسمات عزاداری شهادت امام رضا(ع) با حضور پرشور دوستداران اهل البیت (ع) همراه با سخنرانی، مداحی، مرثیه سرایی، سینه زنی، زنجیرزنی همراه بود.

وی افزود: امامان پاک ما در میان مردم و با مردم می زیستند، و عملا به مردم درس زندگی و پاکی و فضیلت می آموختند، آنان الگو و سرمشق دیگران بودند، و با آنکه مقام رفیع امامت آنان را از مردم ممتاز می ساخت، و برگزیده ی خدا و حجت او در زمین بودند در عین حال در جامعه حریمی نمی گرفتند، و خود را از مردم جدا نمی کردند، و به روش جباران انحصار و اختصاصی برای خود قائل نمی شدند، و هرگز مردم را به بردگی و پستی نمی کشاندند و تحقیر نمی کردند.

حجت الاسلام خلیفاوی خاطرنشان کرد: خصایص شریف امام رضا علیه السلام قسمتــی ازصفات جدش،بزرگترین پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بود که از میان پیامبران ممتاز بودند.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه، با اشاره به مراسمات محوری در سالروز شهادت امام رضا(ع)، تصریح کرد: ، صبح شهادت حرکت دستیجات در مقابل حسینیه راشد و عصر شهادت نیز حرکت دستیجات عزادار به سمت مسجد جامع شهر برگزار شد که در آنجا به سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند و اشک ماتم ریختند.

شایان ذکر است، مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) در روستاهای بندرلنگه به همت روحانیون مستقر و هجرت شهرستان برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.