حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2868×
وحدت اسلامی قوی ترین سلاح در دست مسلمانان است
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۱۶
شناسه : 4627
بازدید 665
5
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان : حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به تلاش های صهیونیست ها و آمریکایی ها برای ایجاد و گسترش تفرقه بین امت اسلام، بیان کرد: وحدت اسلامی قوی ترین سلاح در دست مسلمانان است.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام و آغاز هفته وحدت جهان اسلام،  یکی از ضرورت‌های امروز جهان اسلام را ایجاد وحدت و یکپارچگی میان امت اسلامی نام برد و اظهار کرد: با تحقق این امر مهم، ضمن رفع دشمنی‌ها اغلب مشکلات جهان اسلام نیز مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه همبستگی اسلامی را از مهم‌ترین واجبات اسلام دانست و افزود: در رابطه با وحدت جهان اسلام لازم است به نکات بسیار مهمی که اگر مسلمانان دقت بیشتری به آن ها داشته باشند اشاره شود، نکاتی که مسلمانان با استفاده از آنها بطور قطع می توانند در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه یکی از عوامل بسیار مهم و حیاتی جهان اسلام در حال حاضر رویکرد امت اسلامی به سمت اصول مشترک دینی است، به بیان زمینه های وحدت جهان اسلام پرداخت و تصریح کرد: اصول مشترک که می‌توان به خدای واحد، پیامبر واحد، کتاب واحد، قبله واحد، مناسک حج واحد و موعود واحد اشاره کرد. حقیقت امر این است که خیلی از مسلمانان نسبت به این اصول و مشترکات غافل هستند و دشمن هم اتفاقاً از این خلا به نفع خود استفاده می کند.

انصاری راد اضافه کرد: از دیگر موارد اشتراک بین مسلمان ها می توان به احادیث مشترک در کتابهای معتبر حدیثی مذاهب اسلامی اشاره کرد به  ویژه در زمینه های اخلاقی، فقهی و اعتقادی. دشمن با سوء استفاده از نبود وحدت در میان مسلمانان آنان را به جان هم انداخته و این اختلاف و چند دستگی مسلمانان با همدیگر، حاشیه امنی برای دشمنان جهان اسلام ایجاد کرده است.

وی با اشاره به تلاش های صهیونیست ها و آمریکایی ها برای ایجاد و گسترش تفرقه بین امت اسلام، بیان کرد: وحدت اسلامی قوی ترین سلاح در دست مسلمانان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان تاکید کرد: جهان اسلام با خطرات جدی روبرو بوده و رفع این خطرات و حل مشکلات آن، همکاری و تعاون همه مسلمانان بویژه علمای امت اسلامی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.