به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،« مجدالدین معلمی» معاون هنری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی درباره بیلبوردهای فرهنگی که با محتوای «کتاب» و «معرفی نویسندهها» این روزها در سطح شهر تهران به نمایش گذاشته شده، اظهار داشت: با انتصاب آقای« رضا صیادی» بهعنوان رئیس جدید سازمان زیباسازی شهر تهران، ما از طرف حوزه هنری با این سازمان تفاهمنامهای داشتیم تا رویکرد فرهنگی به فضای عمومی شهر تهران وارد شود.
نویسنده و کتابها بر فراز تهران
معاون هنری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه ضمن بیان اینکه پیشتر شهرداری تهران اغلب پیامهای مناسبتی در قالب تبریک و تسلیت را در سطح شهر و بیلبوردها مدنظر قرار میداد، گفت: تا پیش از انتصابات جدید و تغییرات، رویکرد سازمان زیباسازی اغلب پیامهای مناسبتی و درج آنها در بیلبوردها بود، اما پس از تغییرات پیشنهاد برای معرفی هنرمندان، نویسندگان و افراد برتر حوزه اندیشه ارائه شد.
وی تصریح کرد: در این طرح که همزمان با هفته کتاب اجرایی میشود، کتابهایی که شهرت بیشتری دارند یا بیشتر مورد مطالعه بودند و در کنار این دو مزیت دارای کیفیت محتوای برتری هم هستند و میتواند مطالعه آن برای عموم مردم مفید باشد، انتخاب و در اختیار سازمان زیباسازی قرار گرفت؛ هرچند ما مخیر بودیم به معرفی کتاب یا نویسنده بپردازیم، اما پیشنهاد شد به این دلیل که محور بودن نویسندهها در چنین طرحهایی اغلب سابقه نداشته، از این رو کتابها در کنار نویسندهها معرفی شوند، زیرا ممکن است برخی کتابها را مطالعه کرده باشیم و یا با نام آنها آشنا بوده باشیم، اما شناختی از نویسنده آن نداشته باشیم. بنابراین به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ما محور را نویسنده قرار دادیم تا کتابهای این نویسنده به جامعه معرفی شود.
معرفی چهرههای برتر فرهنگی در سطح شهر تهران
به گفته معلمی در هفته کتاب ۶۰۰ نویسنده چهره و کتابشان روی بیلبوردهای شهر تهران قرار گرفت.
وی درباره اینکه آیا رده سنی خاصی در کتابها مدنظر قرار داشت، گفت: اصلا این طور نبود، بلکه در همه ردههای سنی تلاش کردیم کتابهایی را معرفی کنیم که از آن جمله میتوان به آثار کودک و نوجوان، روانشناسی، ادبیات، تاریخ شفاهی، معارف و دین، همچنین چهرهنگاری اشاره داشت.
معاون حوزه هنری در پایان ابراز داشت: این طرح تا انتهای هفته کتاب برقرار بوده و چهره و نام کتاب و تصاویر نویسندگان در سطح شهر تهران به نمایش گذاشته میشود، هر چند پراکندگی در سطح شهر برعهده سازمان زیباسازی بود، اما تلاش شده حداکثر فضای تبلیغی برای شهر مدنظر قرار گیرد.
ثبت دیدگاه