حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
کاهش چشمگیر شیوع ویروس کرونا در ماه محرم و صفر در هرمزگان
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
شناسه : 2900
بازدید 110
2
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان مطرح کرد؛ حجت الاسلام انصاری راد گفت: طبق بررسی های بعمل آمده توسط نهادهای متولی و همچنین ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا، عزاداری های ماه محرم نه تنها سبب شیوع ویروس کرونا نشده بلکه شاهد کاهش 20 الی 30 درصدی در این زمینه بودیم.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی در بندرعباس اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه ایام اربعین حسینی قرار داریم ضرورت ایجاب کرد که نشستی را درخصوص هماهنگی و هم افزایی هرچه بیشتر در زمینه برگزاری مجالس عزاداری اربعین حسینی در سطح استان برگزار شود.

وی افزود: در دهه اول ماه محرم و عزاداری های ماه صفر، تا کنون با همراهی مردم به خصوص جوانان و نوجوانان، به صورت منسجم و همراه با شور و شعور حسینی در استان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: طبق بررسی های بعمل آمده توسط نهادهای متولی و سایر فعالان این عرصه و همچنین ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کرونا، چنین استباط می شود که عزاداری های ماه محرم نه تنها سبب شیوع ویروس کرونا نشده بلکه شاهد کاهش 20 الی 30 درصدی در این زمینه بودیم.

حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به اربعین امام حسین(ع) و اهمیت ویژه آن در فرهنگ اسلامی گفت: اربعين خصوصيتش به خاطر اين است كه در اربعين حسيني، ياد شهادت حسين زنده شد و اين مسأله بسيار مهمي است.

وی به اهميت اربعين حسینی اشاره کرد و افزود: اساساً اهميت اربعين در آن است كه در اين روز، با تدبير الهي خاندان پيامبر(ص) ياد نهضت حسيني براي هميشه جاودانه و اين كار پايه گذاري شد. اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلي٬ در حوادث گوناگون از قبيل شهادت حسين بن علي (ع) در عاشورا به حفظ ياد و آثار شهادت كمر نبندند، نسل هاي بعد، از دستاورد شهادت استفاده زيادي نخواهند برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به درس اربعين اشاره داشت و گفت: درسي كه اربعين به ما مي دهد، اين است كه بايد ياد حقيقت و خاطره شهادت را در مقابل توفان تبليغات دشمن زنده نگه داشت. از اول انقلاب تا امروز، تبليغات عليه انقلاب و امام و اسلام و اين ملت، چه قدر پرحجم بوده است. چه تبليغات و توفانهايي كه عليه جنگ به راه افتاد؛ جنگي كه دفاع و حراست از اسلام و ميهن و حيثيت و شرف مردم بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.