حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2868×
پایش و رتبه بندی مساجد و آغاز عملیات محله اربعینی در بندرلنگه
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۴۹
شناسه : 24936
بازدید 47
6
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه از اجرای طرح (محله اربعینی) در شهرستان خبر داد.
ارسال توسط : نویسنده : حسن دریاورز
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه؛ گعده فعالین مسجد و طرح رتبه بندی مساجد و همچنین ترسیم نقشه عملیات محله اربعینی با حضور حجت الاسلام علی خلیفاوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه و حجت الاسلام صائب راهیار منطقه ای و ۴ امام محله به همراه تیم عملیاتی مسجدشان، در مسجد و حسینیه ثارالله شهرستان بندرلنگه انجام شد.

حجت الاسلام علی خلیفاوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه از اجرای طرح (محله اربعینی) در شهرستان خبر داد و گفت: رزمایش (محله اربعینی) تلاش می‌کند فعالان اربعینی را برای ترویج این فرهنگ و سبک زندگی، در محله‌ها پای کار بیارود تا رفته رفته این نوع نگاه در طول سال و در گستره ایران اسلامی جریان پیدا کند.

حجت الاسلام خلیفاوی افزود: برای دستیابی به این هدف ناگزیریم که نرم‌افزار‌های فرهنگی و اجتماعی در قالب پویش‌هایی مثل پویش محله همدل و محله اربعینی را برگزار کنیم تا هم افزایی و همگرایی در بستر محله فراهم شود و حکمرانی محله محور را در موضوعات مناسبتی تمرین کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه ادامه داد: اربعین ما را رشد داد و باید فناوری اربعین به فناوری‌های کوچک ترجمه شود تا بتواند درمحله نسبت بگیرد؛ محله اسلامی و محله‌ای که مقاوم است را در یک کلمه ترجمه کردیم به محله همدل و این محله همدل وقتی به غدیر می‌رسد مهمانی محله را برپا می‌کند و وقتی به اربعین نزدیک می‌شود محله اربعینی رقم می‌زند و تلاش می‌کند هر کدام از اعضای محله نسبت خود را با اربعین مشخص کنند.

همچنین وی با اشاره به لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در این لایحه موضوع الگوی حکمرانی محله محور تصریح شده و حکمرانان به ضرورت این موضوع پی برده‌اند؛ پیشتاز این موضوع هم سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد هدایت است.

خلیفاوی در رابطه با سایر بخش‌های طرح محله اربعینی تأکید کرد: در این طرح تمامی مساجد استان ارزیابی شده و مساجد بر اساس فعالیت‌ها و ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی که دارند به مساجد الگو، شاخص، پویا، فعال و دایر دسته بندی می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه افزود در ادامه با اشاره به نقش سازمان تبلیغات در تسهیل امور این ایام گفت: سهم سازمان تبلیغات اسلامی حضور نرم افزاری و محتوایی است و تمرکز ما در این دو حوزه است تا محتوادهی و ایجاد گفتمان حضرت آقا و مأموریت کلیدی جهاد تبیین پیش رود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.