حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2949×
 وقف از پایه‌های ایجاد تمدن اسلامی است
۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
شناسه : 25924
بازدید 23
2
رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب گفت: وقف به عنوان صدقه جاریه‌ای است که در طول تاریخ اسلام از پایه‌های ایجاد تمدن عظیم اسلامی بوده است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام مفید سهرابی رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب در همایش یاوران وقف که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته وقف به اهمیت وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: وقف احسان ماندگار و اقدام خداپسندانه‌ای است که از طریق آن می‌توان اموال و دارایی‌های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای موجود در جامعه به کار گرفت که باید در این راستای برای ترویج فرهنگ وقف تلاش شود.

وی افزود: وقف به عنوان صدقه جاریه‌ای است که در طول تاریخ اسلام از پایه‌های ایجاد تمدن عظیم اسلامی بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب ادامه داد: وقف یکی از فضائل اخلاقی و خداپسندانه است که تاثیر ماندگاری در جامعه دارد، در این عمل اموال وقف شده به همان شکل باقی می ماند و قابل فروش نمی باشد و منافع آن در دسترس مردم جامعه قرار می گیرد، این خصیصه باعث دوام و ماندگاری منافع حاصل از اموال وقف شده در جامعه خواهد بود.

حجت‌الاسلام سهرابی بیان کرد: وقف یکی از مصداق های متعالی و ارزنده صدقه می باشد که آن را در زیباترین و بی ریاترین شکل به اجرا می گذارد. وی در ادامه افزود: ائمه معصوم (ع) و امامان بزرگوار همواره به وقف به عنوان یک خصیصه ارزشمند که می تواند ضامن نیک بختی و سعادتمندی مومن در این دنیا و آخرت وی شود، اشاره نموده اند و فضایل و مصلحت های بسیاری را در برابر انجام خالصانه این فریضه خداپسندانه برشمرده اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.