حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2871×
هفدهم شهریور نقطه عطفی در به ثمر نشستن انقلاب بود
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۲۳
شناسه : 25554
بازدید 13
2
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی: هفدهم شهریور نقطه عطفی در به ثمر نشستن انقلاب بود.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: یکی از حوادث مهمی که مهر پایانی برحکومت پهلوی زد حادثه هفده شهریور سال 57 بود.
وی افزود: امام خمینی رحمت الله علیه این روز را ایام الله معرفی نمودند و خون‌های پاک شهدای ۱۷ شهریور و دیگر شهیدان انقلاب اسلامی موجبات سقوط آن رژیم را فراهم کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی تصریح کرد: ایام الله روزهای مهم و تاثیرگذاری هستند که نقاط عطف را رقم می زنند و 17 شهریوماه نیز چنین روزی بود که با حضور مردم در صحنه تظاهرات علیه رژیم ستمشاهی تسریع کننده تغییر بزرگی بود که در حال رخ دادن بود.
وی خاطرنشان کرد: فاجعه ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ که در تاریخ انقلاب اسلامی به جمعه سیاه مشهور شد یکی از وحشتناک‌ترین فجایع در قتل‌عام مردم توسط رژیم پهلوی است. اسناد و شواهد تاریخی ابعاد مختلف این فاجعه بزرگ را به خوبی نشان می‌دهد. کشتار بی‌رحمانه جمعه سیاه دنیا را تکان داد. پس از آن بود که جهانیان به ماهیت واقعی رژیم و اصالت نهضت مردم ایران پی بردند.
این واقعه تلخ و ادامه حکومت نظامی، انسجام و اراده ارتش رژیم پهلوی را متزلزل و در مقابل، اراده ملت ایران را برای سقوط رژیم پهلوی استوارتر و مصمم‌تر کرد؛ سرانجام با ادامه مبارزات حق‌طلبانه ملت ایران، رژیم پهلوی حدود پنج ماه پس از این قیام تاریخی 17 شهریور در بهمن ماه 1357 سقوط کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.