حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2945×
هدف ما روند افزایش جمعیت در یک جامعه سالم است
۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۵۴
شناسه : 26055
بازدید 36
2
فوق تخصص زنان و متخصص ناباروری گفت: هدف ما روند افزایش جمعیت در یک جامعه سالم است نه تنها فقط افزایش تعداد فرزندان ، فراهم کردن بستر های آموزشی به ویژه قبل از ورود کودکان به مدارس بسیار حائز اهمیت بوده به ویژه برای والدین و اعضای خانواده. تحت این شرایط است که تعدد فرزندان می تواند آرامش روحی بیشتری را برای اعضای خانواده به ارمغان می‌آورد
ارسال توسط :
پ
پ

هدف ما روند افزایش جمعیت و فرزندآوری در یک جامعه سالم و تحویل فرزندانی سالم و صالح به جامعه است، باید فضا و شرایطی ایجاد شود که از نظر روحی، معرفت و شناخت، بهداشت و سلامت رشد پیدا کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، دکتر خشاوی فوق تخصص زنان و متخصص ناباروری در حاشیه پاتوق گفتگو با ابراز خرسندی از بابت حضور در این جمع با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در رابطه با مراحل خلقت بشر و جنین شناسی اظهار کرد: یکی از معجزات زندگی بشر نوزاد است که از یک سلول کوچک ، یک موجود کامل و سالم شکل می گیرد. فزود: متخصص ناباروری با اشاره به تاثیر در نرخ رشد باروری و جمعیت به این مطلب اشاره داشتند که عواملی چون بیماری های شایع در زنان موجب اختلال در باروری می شود و هم چنین یکی از دلایل افزایش بروز این بیماری ها لایف استایل یا همان شیوه و سبک زندگی نوین بوده ، به طوری که حدود ۱۰ الی ۱۵درصد افرادی که امروزه ازدواج می کنند از نازایی رنج می برند. دکتر خشاوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد : ابزار پیشرفت یک کشور و جامعه جمعیت سالم ، جوان و توانمند است ، بنابراین نشاط و پیشرفت یک جامعه این است که دارای جمعیت سالم و نو آور باشد.

پیرو این مسئله بنا به احادیث پیامبر اکرم صلی‌الله و ،یات قرآن کریم که سنین باروری و بارداری ۲۰‌ تا ۴۰ سالگی است و بهترین مقطع ان ۲۰ الی۲۵ سالگی می باشد . ایشان خانواده هایی را َکه تازه ازدواج کرده اند و از داشتن فرزند محروم اند به ویژه زوج های جوان را دعوت به فرزند آوری هرچه سریع تر نموده و در ادمه به این موضوع اشاره داشتند : ما باید برای فرزندان مان وقت و فرصت بگذاریم و به دنبال روش های تربیتی مناسب باشیم .حساس ترین سنین تربیتی کودکان سنین 3 تا 5 سالگی است که باید از نظر تربیتی مراقبت های ویژه ای صورت گیرد .

در صورتی که اگر در این بازه زمانی فرزند دوم و سوم لحاظ شود باید حتماً در نظر داشت که کودک از نظر عاطفی تامین شود. دکتر خشاوی در سخنان پایانی به اهمیت بستر های تربیتی پرداخته و گفتند: هدف ما فرزند آوری است اما فرزندانی سالم و صالح . پس باید فضا و شرایطی ایجاد شود که از نظر روحی معرفت و شناخت و هم از نظر بهداشت و سلامت رشد پیدا کنند .

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.