حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2860×
نماز عید سعید قربان در جزیره ابوموسی اقامه شد
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۵۲
شناسه : 24151
بازدید 92
10
نماز عید سعید قربان به امامت امام جمعه شهرستان ابوموسی حجت الاسلام و المسلمین جاودان در مسجد جامع شهرستان اقامه شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام سعید جاودان امام جمعه شهرستان ابوموسی در مسجد جامع امام حسن مجتبی علیه السلام اقامه شد.
در حاشیه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی اظهار داشت: یکی از مراسمات معنوی بسیار خوب که هم زمان با سراسر کشور در ابوموسی نیز برگزار می شود اقامه نماز عید سعید قربان است که با استقبال خوبی از سوی مردم همراه است.
وی خاطرنشان کرد: عید قربان در واقع عید قربانی کردن نفس است که انسان می تواند با این کار به درجات معنوی بسیار خوبی دست پیدا کند.
وی افزود: نشانه و نماد این روز حضرت ابراهیم علیه السلام است که به امر خداوند فرمان یافت فرزند خویش اسماعیل علیه السلام را به قربانگاه ببرد و در این راه نیز شیطان خواست بر قلب هردو این بزرگواران تاثیر بگذار که شکست خورد.
حجت الاسلام و المسلین حسنی با اشاره با اشاره به دو آیین قربانی کردن و رمی جمرات تصریح کرد: آیین قربانی کردن و رمی جمرات در حج نیز به اقدامی اشاره دارد که حضرت ابراهیم علیه السلام در این مسیر انجام داد که ابتدا پس از وسوسه شیطان هفت مرتبه به سوی شیطان سنگ پرتاب کرد و پس از آن آزمایش بزرگ ذبح فرزند و سربلندی حضرت ابراهیم در این آزمون، خداوند گوسفندی از آسمان برای قربانی فرستاد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.