حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
نباید اعتماد به غرب تکرار شود
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۳۴
شناسه : 5622
بازدید 71
6
حجت‌الاسلام هاشمی با تاکید بر اینکه نباید اعتماد به غرب تکرار شود، گفت: آمریکا برای تامین منافع خود حتی از خیانت به نزدیکترین دوستان خود نیز رویگردان نیست.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام سیدمهدی هاشمی رئیس تبلیغات اسلامی رودان ضمن مروری اجمالی تاریخی بر نتایج و خسارت‌های اعتماد به غرب اظهار کرد: بررسی تاریخ معاصر نشان می‌دهد هر زمان سیاست‌مداران و رجال سیاسی به غرب اعتماد کرده و دست نیاز به سوی آن‌ها دراز کردند، پیامدی جز خسارت‌های زیان‌بار برای کشور در پی‌نداشته است.

وی در ادامه افزود: به عنوان نمونه در دوره مشروطه، با تسلط روشنفکران غرب‌گرا، نهضت از مسیر خود منحرف و به دیکتاتوری رضاخان ختم شد. اعتماد مصدق به امریکا نیز نتیجه‌ای جز کودتا و از بین رفتن مبارزات مردمی در ملی شدن صنعت نفت نداشت.

رئیس تبلیغات اسلامی رودان همچنین گفت: غرب‌زدگی و اعتماد به غرب، از نکات کلیدی تاریخ معاصر ایران است که خسارت‌های فراوانی را برای ملت ایران به ارمغان آورده است و مصادیق فراوانی را در این زمینه می‌توان مشاهده کرد. بازخوانی این موارد می‌تواند عبرت‌آموز باشد و با بالا بردن سطح آگاهی مردم و توجه ویژه دادن به مسئولان امر، از تکرار این‌گونه مسائل و پیامدهای آن جلوگیری کرد.

هاشمی تاکید کرد: اعتماد به غرب سراب است چرا که غربی‌ها نه تنها کمک نکردند بلکه هرکجا هم توانستند ضربه زدند و غرب و آمریکا همیشه مقابل ایران زیاده خواه بودند. بر این اساس است که رهبر معظم انقلاب فرمودند نمی توان به آمریکایی ها اعتماد کرد چرا که بد عهدی کار آنهاست.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در جایی فرمودند «تلقی ملت ما از دولت آمریکا این نیست که نسبت به او اعتماد ندارد بلکه او را دشمن خود می‌داند»؛ یعنی اگر ما بخواهیم دشمنان ملت خودمان را روی کره زمین شناسایی کنیم، آمریکا در رأس آن ها است و بقیه دشمنان ما وابسته و مزدور آمریکا هستند؛ مردم ما جز جریان آمریکایی هیچ دشمن دیگری روی کره زمین ندارد.

رئیس تبلیغات اسلامی رودان در پایان با تاکید بر اینکه نباید اعتماد به غرب تکرار شود، افزود: آمریکا برای تامین منافع خود حتی از خیانت به نزدیکترین دوستان خود نیز رویگردان نیست.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.