حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2868×
مکارم و عظمت اخلاقی از ویژگی های آشکار جلوه ی شخصیتی امام عسکری(ع) بود
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
شناسه : 4315
بازدید 106
3

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان،حجت الاسلام ، محمد صحرانشین، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرجاسک سه شنبه 20 مهرماه جاری در سفر به روستای نوروزکار،ضمن بازدید از خانه عالم و مسجد روستا در جمع شیعیان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سخنرانی کرد. وی ابتدا در خصوص بیانیه گام دوم […]

پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان،حجت الاسلام ، محمد صحرانشین، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرجاسک سه شنبه 20 مهرماه جاری در سفر به روستای نوروزکار،ضمن بازدید از خانه عالم و مسجد روستا در جمع شیعیان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سخنرانی کرد.

وی ابتدا در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم آشنایی بیشتر و عملیاتی کردن توصیه های مهم مقام معظم رهبری بویژه نگاه و عملکردی جهادی مطالبی ایراد کرد و سپس با عنایت به پیش رو بودن سالروز شهادت یازدهمین امام معصوم،حضرت امام حسن عسکری(ع) در خصوص زندگانی و مناقب ایشان سخنانی بیان کرد و گفت: امام حسن عسکری(ع) دارای مکارم اخلاق و عظمت اخلاقی خاصی بود بطوری که دوست و دشمن را شیفته خود کرد و این ویژگی آشکارترین جلوه ی شخصیتی آن امام همام بود.

وی افزود: جد آن بزرگوار یعنی حضرت محمد مصطفی(ص) دارای خلق نیکویی فراگیر بود و این ویژگی را به فرزندان خویش از جمله امام حسن عسکری(ع) به یادگار گذاشت بگونه ای که افراد کینه توز و خاصم در برخورد با امام(ع) شیفته او می شدند و در تاریخ آمده که حاکم عباسی ،شقی ترین افراد را برای زندان بانی امام(ع) در نظر میگرفت و به آنان تاکید میکرد تا به امام(ع) بسیار سخت بگیرند و شرایط را برایشان دشوار کنند ،اما این زندان بانان ،شیفته اخلاق و منش امام می شدند.

حجت الاسلام صحرانشین همچنین به برخی دیگر از صفات بارز امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از صفات بارز امام (ع)،سخاوت و بخشش ایشان بود و حقوق شرعیه ای را که از مردم توسط وکلای خود وصول میکرد برای کمک به نیازمندان و مستمندان و در راه خیر و حل اختلافات میان مسلمین و دیگر موارد مفید صرف میکردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاسک در ادامه از بردباری ،تقوی،شب زنده داری و برخی دیگر از والاترین جلوه های عالی اخلاقی امام حسن عسکری(ع) نام برد و گفت: امام یازدهم (ع) تمامی کمالات اخلاقی پدران و اجداد گرامی خود را به ارث برده و با ذات خود عجین ساخته بود واین جلوه های عالی اخلاق در حرکات و سکنات ایشان،نمایان و مردم از آن بهره مند می شدند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.