حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2868×
مراسم رحلت پیامبر صلی الله و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار شد
۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
شناسه : 25473
بازدید 33
4
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی از برگزاری مراسم رحلت پیامبر صلی الله و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام در مسجد جامع امام حسن مجتبی علیه السلام این شهرستان خبر داد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسنی، سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی از برگزاری مراسم رحلت پیامبر صلی الله و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام در مسجد جامع امام حسن مجتبی علیه السلام این شهرستان خبر داد.
وی گفت: این مراسم در روز رحلت پیامبر بزرگوار اسلام و امام حسن مجتبی علیه السلام با حضور محبان و عاشقان آل الله برگزار شد.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی اظهار کرد: رسول خدا صلوات الله در طول دوران پیامبری خود سختی های فراوانی برای هدایت امت کشیدند و به یاری خدا توانستند اسلام را که همان دین نهایی الهی است ترویج کنند و امروزه می بینیم که این دین پس از گذشت 15 قرن در سرتاسر جهان شناخته شده است.
وی گفت: پس از پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله و سلم، ائمه بزرگوار تلاش زیادی در جهت پایداری اسلام ناب نمودند و سختی های زیادی در این زمینه متحمل شدند و یکی از این بزرگواران امام حسن مجتبی علیه السلام است.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی خاطر نشان کرد: امام مجتبی علیه السلام با توجه به توطئه های مختلف معاویه و تنها شدن مجبور به صلح با معاویه گردید و متاسفانه از سوی افراد نادان مورد سرزنش واقع شد. همان افرادی که ایشان را تنها گذاشته بودند.
وی تصریح کرد: هدف امام حسن علیه السلام نشان دادن چهره واقعی معاویه بود که با این صلح چهره واقعی او به مردم نشان داده شد و همه فهمیدند و هدف معاویه رضای خدا و اعتلای دین اسلام نیست بلکه به دست آوردن حکومت با هر حیله و ترفندی است کما اینکه پس از صلح موارد گفته شده در صلح نامه را نیز نقض کرد.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی افزود: هر امامی در دوره زعامت و امامت خود با توجه به شرایط مامور به انجام تکلیفی هستند و همانگونه که امام علیه علیه السلام پس از پیامبر گرامی باید برای اسلام و حفظ آن 25 سال صبر می کردند امام حسن نیز برای حفظ اسلام مجبور به صلح بود چرا که برای جهاد در راه خدا یاری نداشت و حتی نزدیک ترین یارانش نیز به ایشان خیانت کردند و دیدیم که ایشان بوسیله همسر خود به شهادت رسیدند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.