حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) اصول و فنون و اخلاق مداحی را فرا گرفتند
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۳۳
شناسه : 5840
بازدید 124
4
طی برگزاری یک دوره آموزشی، مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) در استان هرمزگان، با اصول و فنون و اخلاق مداحی آشنا شدند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان؛ حجت الاسلام علی کلاته مدیر موسسه امیر بیان قم که در دوره آموزشی ویژه مداحان و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام به عنوان استاد حضور یافت در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اولویت دادن به مداحی مهم است و در این مورد نباید کم کاری کرد چون امام حسین(ع) از همه چیز خود گذشت و در راه حفظ اسلام و احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی نکرد.

وی افزود: طرحی با عنوان «اسنپ روضه خوانی» در استان قم راه اندازی شده که اقدام جدیدی است و امیدواریم این طرح در استان هرمزگان نیز راه اندازی شود.

مدیر موسسه امیر بیان قم در ادامه گفت: بواسطه اجرای طرح اسنپ روضه خوانی، افراد در صورت نیاز به مداح و سخنران، درخواست می دهد به درخواست وی پاسخ داده می شود و در نزدیکترین نقطه، مداح اعزام می شود.

کلاته بیان کرد: در خصوص اجرای طرح اسنپ روضه خوانی، اسپانسر مالی نیز داریم و به هیچ وجه به صاحب مجلس فشار مالی وارد نمی شود.

وی با اشاره به اینکه عظیم ترین روضه، روضه سید الشهداست، خاطر نشان کرد: این روضه، انسان را به خدا نزدیک می کند و هر کسی در هر مقام و پستی دارد در ابتدای مسیر نوکری امام حسین علیه السلام است، هر روز باید نوکری آن حضرت را کرد، باید دعا کنیم تا آخر عمر در این راه ثابت قدم بمانیم.

مدیر موسسه امیر بیان قم با تاکید بر اینکه راز موفقیت در مداحی و سخنرانی به دو عامل اعم از عوامل عرشی و فرشی بستگی دارد، ابراز داشت: عامل عرشی که همان ماورای طبیعت( دعا و تضرع) است و عوامل فرشی نیز افرادی مثل مداحان که صاحب سبک و تریبون هستند ولی برای تزکیه زانو می‌زنند.

کلاته در پایان، روضه خوانی و مرثیه سرایی را از ابعاد عوامل فرشی خواند و گفت: مداح و نوکر اباعبدالله الحسین علیه السلام باید از محتوا و اجرای سخنرانی قوی برخوردار باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.