به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ، حجتالاسلام والمسلمین غلامعلی کاظمی کارشناس مسائل مذهبی استان هرمزگان در گفتگو با روابط عمومی با اشاره به جنایات منافقین در ۲۸ خرداد سال ۶۷ اظهار کرد: ابتدا میبایست اطلاعات جزئی در مورد منافقین ارایه شود؛ منافق از ریشه «نفق»، و اصل «نفق» به معنى خروج است. نفاق مصدر است به معنى منافق بودن. نفاق صفت افراد بىایمان است که ظاهراً در صف مسلمانان هستند اما باطناً دل در گرو کفر دارند و منافق کسى است که در باطن کافر ولى ظاهراً مسلمان است، علت این تسمیه آن است که منافق از ایمان به طرف کفر خارج شده است.
وی در ادامه افزود: مسأله نفاق و منافقان در اسلام از زمانى مطرح شد که پیامبر اکرم(ص) به مدینه هجرت فرمود: و تقریباً بعد از حادثه احد زمینه براى فعالیت منافقان آماده شد و این زمانى بود که پایههاى اسلام، قوى و پیروزى آن آشکار شد، وگرنه در مکه تقریباً منافقى وجود نداشت. در مدینه اظهار مخالفت به طور آشکار، مشکل و گاه غیر ممکن بود، لذا دشمنان شکست خورده براى ادامه برنامههاى تخریبى خود تغییر چهره داده و ظاهراً به صفوف مسلمانان پیوستند اما در خفا به اعمال خود ادامه مىدادند.
رییس تبلیغات اسلامی قشم همچنین اضافه کرد: اصولاً طبیعت هر انقلابى چنین است که بعد از پیروزى چشمگیر با صفوف منافقان روبرو خواهد شد و دشمنان سرسخت دیروز به صورت عوامل نفوذى امروز در لباس دوستان جلوهگر مىشوند و از اینجاست که مىتوان فهمید چرا همه آیات مربوط به منافقین در مدینه نازل شده است.
حجتالاسلام والمسلمین کاظمی اذعانداشت: سازمان مجاهدین خلق که بعدها به علت خیانتها و جنایتها به سازمان منافقین معروف شد، در سالهای ۴۴ تا ۴۶ با هدف مبارزۀ مسلحانه با رژیم شاه تشکیل شد.
وی ادامه داد: این سازمان به دلیل برداشتهای سطحی رهبران آن از جمله مسعود رجوی آخرین رهبر این گروه، از اسلام به دام التقاط افتادند و علیرغم آنکه خود را تشکیلاتی اسلامی معرفی می کردند، در خفا مطالب مارکسیستی را به عنوان علم اقتصاد و مبارزه به اعضای خویش آموزش میدادند. امام خمینی در شرایطی که هنوز انحرافات ایدئولوژیک سازمان منافقین برملا نشده بود از تأیید آن خودداری ورزیدند و در زمانی که نماینده سازمان برای جلب حمایت امام به نجف رفته بود، آن حضرت با یادآوری انحرافات فکری آنان مجدداً بر موضع عدم حمایت خویش تأکید کرده بودند.
رییس تبلیغات اسلامی قشم بیان کرد: اعضای این سازمان که به برکت قیام مردم و در آستانه پیروزی انقلاب از زندانهای رژیم خلاصی یافته بودند، ادعای میراثخواری از انقلاب و گرفتن سهم بیشتر داشتند و از همین روزها بود که صفبندی علیه انقلاب اسلامی را در کنار گروهکهای دیگر مانند طیفی از وابستگان رژیم شاه و ساواکیان و کمونیستها آغاز کردند. سقوط بنیصدر، اعضا و هواداران سازمان منافقین، که بعد از پیروزی انقلاب از ضعف دولت موقت و حمایتهای بنی صدر کمال استفاده را برده و تشکیلات خود را گسترش داده بودند، از اینجا بود که منافقین ماهیت اصلی خود را آشکار کردهاند و فاز مسلحانه با نظام گرفتند.
کاظمی سپس افزود: همان طور که قبلا اشاره شد هرگاه در صدر اسلام پیروزیهایی انجام میشد منافقین آشکارتر کار خود را آغاز میکرد در انقلاب اسلامی هم هر موقع نظام پیروزیهایی داشتند منافقین مخالفت خود را بیشتر نمایان میکردند، در عملیاتهای دفاع مقدس هرگاه پیروزیهایی انجام میشد اوج ترورها و… و در شهرها بیشتر میشد.
وی در ادامه گفت: در اواخر سالهای پایانی جنگ وقتی در عملیات کربلای ۵ دشمن بعثی شکست سختی خورد و زمزمه اتمام جنگ به گوش رسید و ایران و جمهوری اسلامی قویتر میشد به این فکر افتادند که ماهیت خود را دوباره آشکار کنند به همین خاطر با فراخوان به تمام ایرانیانی که به نحوی با جمهوری اسلامی ایران مخالف بودند فراخوان زدند تا به زعم خودشان با حمله گسترده نظام اسلامی را ساقط کنند غافل از اینکه خداوند همیشه با اهل ایمان است صفتی که منافقین از آن بهره ای نبردهاند و پرونده آنها در عملیات مرصاد (فروغ جاویدان )درهم پیچیده شد ولی تفکر نفاق تا زمانی که شیطان باشد تمام نشدنی است و تا زمانی که اسلام ناب محمدی باشد منافق خواهد بود کما اینکه هنوز هم منافقین در لباس دوست دارند به نظام اسلامی ضربه میزنند.
ثبت دیدگاه