حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
مبارزه با انحراف مهمترین ویژگی امام حسن عسکری (ع)بود
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۴۶
شناسه : 5980
بازدید 130
6
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان: حجت الاسلام انصاری راد گفت: سبک زندگی امام حسن عسکری (ع) به گونه‌ای بود که به مسائل مادی و معنوی توجه داشتند و با انحراف های آن عصر مبارزه می کردند.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد کارشناس دینی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) در کنار پدر بزرگوار خود مراحل رشد و شکوفایی را گذراند و از دریای معارف و فضیلت های پدر بهره مند شد و به رغم جوان بودن، به دلیل موقعیت بلند علمی ، اخلاقی، خانوادگی و به ویژه رهبری شیعیان و اعتماد بی شائبه آنان به حضرت دارای احترام و شهرت فراوانی بود

وی با بیان اینکه دوران امام عسکری(ع) دوران جهالت منکران اهل بیت (ع) و شبهاتی پیرامون آن‌ها، دوران معتمدها و معتصدها بود که غرق در شهوت‌رانی و لذایذ دنیوی بودند، افزود: آن حضرت در مجالس خود، شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) به تقوا، ترس از خدا، کوشش در راه خدا، راستگویی و امانتداری نصیحت می کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به ابعاد سبک زندگی امام یازدهم، تصریح کرد: سبک زندگی امام حسن عسکری (ع) به گونه‌ای بود که ایشان هم به مسائل مادی و دنیوی و هم به امور معنوی و اخروی توجه داشت و سبک زندگی ساده اسلامی داشتند.

حجت الاسلام انصاری راد ادامه داد: امام یازدهم در زمان امامت، به سبب وعده‌های تولد امام زمان (عج) و وعده موعود آخرالزمان تحت نظر قرار گرفتند و ارتباط امام با شیعیان به شدت کنترل می‌شد و زندگی امام سخت شده بود.

وی گفت: با تمام دشمنی ها و کینه توزی هایی که درباریان عباسی به امام حسن عسکری (ع) داشتند عظمت معنوی و فروغ کمالات او به قدری آنان را تحت تاثیر قرار می داد که ناگزیر در برابر آن حضرت سر تعظیم فرود می آوردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ابراز داشت: امام حسن عسکری (ع)همواره به مبارزه با انحرافات زمان با تبیین صحیح معارف دینی برای شیعیان می‌پرداختند و هرگاه احساس می‌کردند مشکل و انحرافی در جامعه به وجود آمده است، سریعا برای رفع این انحراف اقدام می‌کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.