حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
غدیر باید پر شور گرامی داشته شود
۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۱۷
شناسه : 11020
بازدید 58
3
امام جمعه بندرلنگه: به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه نماز جمعه ۲۴تیرماه۱۴۰۱ به امامت حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا در مصلی نماز جمعه شهر بندرلنگه برگزار گردید.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به تفسیر آیه ۳ سوره مائده 《الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا》بیان کردند:مقصود از 《الیوم》 در این آیه شریفه مورد بحث مفسرین مسلمان است برخی آن را به روز بعثت،فتح مکه،روز قرائت سوره برائت توسط امیر المومنین (ع) ،روز عرفه و بعضی آن را روز غدیر تفسیر کرده اند.
پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام با ادله مختلف عقلی و نقلی آن روز مهم ذکر شده در آیه را روز عید غدیر ۱۸ ذی الحجه سال ۱۱ هجری میدانند و مسئله ای که عامل یاس دشمنان اسلام و یاس کفار،کامل شدن دین تمام شدن نعمت و رضایت پروردگار از این نوع اسلام است ولایت علی و اولاد او می دانند.

ایشان افزودند:صدر و ذیل این آیه پیرامون احکام خوردن گوشت های حرام است سوال این است عزیزانی که می فرمایند: آن چیزی که باعث اکمال نعمت و اکمال دین و رضایت خداوند شد بیان احکام الهی بود ؟آیا واقعا نزول آیه گوشت حرام مسئله ای است که دشمنان را از دستبرد زدن به اسلام نا امید کند؟آیا روزی است که بیان شود دین شما را کامل نعمت خود را بر شما تمام و از این نوع اسلام شما راضی شدم؟
در حالی که بعد از نزول این آیه نیز آیات دیگری با مفاهیم بیان احکام نازل شده است پس هنوز همه ی احکام نازل نشده بود که گفته شود چون احکام الهی کامل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا گفتند: نگه داشتن دهها هزار نفر حاجی در آن هوای گرم ۸۰ روز قبل از ارتحال رسول الله و خطابه مفصل پیغمبر خدا و معرفی امیرالمومنین (ع)به شکل عملی و امر رسول الله به بیعت کردن تک تک حاضران از مردان و زنان حاجی در آن صحرا با امیر المومنین آیا اعلام ولایت و جانشینی بلافصل امیر المومنین علی را ثابت نمی کند؟
《اتمام》جایی است که سازه ای ناقص بوده است یعنی نا تمام و الان با یک اتفاقی آن را تمام می کنند اما اکمال جایی است که سازه ای پیکره اش تمام است اما روح ندارد آثاری که از آن انتظار می رود بر آن مترتب نشده است و با یک اتفاقی یک روح در آن دمیده می شود.
در آیه شریفه ولایت علی و اولاد علی را هم عامل اتمام دین و هم عامل اکمال دین میداند پس دین بدون ولایت مجموعه اعمالی بدون روح است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا در پایان گفتند:دوشنبه مصادف با عیدالله الاکبر عید غدیر خم است امام صادق علیه السلام فرمود :(يوم الغدير بين الفطر والاضحي‏ و يوم الجمعة كالقمر بين الكواكب)جایگاه عید غدیر در بین اعیاد اسلامی مثل روشنایی ماه در بین ستارگان است غدیر هویت ماست،غدیر اعظم اعیاد اسلام است و باید در گرامیداشت آن بیشترین تلاش شود.از ادارات و نهادها شهرداری ها و دهیاری ها انتظار میرود در بزرگداشت عید غدیر کوتاهی نکنند مراسمات مختلف برنامه ریزی شده ان شاالله مردم شریف و ولایتمدار پر شور و حماسی به عشق امیر المومنین در مراسمات شرکت فرمایند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.