حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2873×
«صحیفه سجادیه و مقتل خوانی» دو راهبرد مهم امام سجاد در جهاد تبیین
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۲۷
شناسه : 18368
بازدید 96
11
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه در شب شهادت سید الساجدین گفت؛؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه در شب شهادت امام سجاد گفت:«صحیفه سجادیه و مقتل خوانی» دو راهبرد مهم امام سجاد برای جهاد تبیین و حفظ دین مبین اسلام بود.
ارسال توسط : نویسنده : فاطمه ربیعه منبع : اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه؛ حجت الاسلام خلیفاوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه، در شب شهادت امام سجاد (ع) بیان داشت: دو راهبرد مهم امام سجاد در مقابله با دشمن که باعث حفظ اسلام شد« صحیفه سجادیه و مقتل خوانی» ایشان بود. در حالی که کوفه پایگاه شیعیان بود و امام امکان اقداماتی داشت اما از رفتن به آنجا منع شده بود. امام به مناجات و دعا مشغول شد و معارف ناب و اصیل اسلامی را در قالب دعا که بعدها در قالب صحیفه سجادیه به دست همگان رسید، تعلیم داد.
وی افزود: امام سجاد(ع) دومین راهبردی که در مقابل دشمن در پی گرفت و برای استمرار حرکت نبوی، علوی، فاطمی و حسنین در یک نخ تسبیح مشترک با وجود محدودیت‌های فراوان یک چارچوب مهم عقیدتی، اخلاقی و تربیتی را بنیان گذاری کرد و آن هم ذکر مصیبت بود. مقتل‌خوانی را امام برای تفهیم حرکت سیدالشهدا در خط ممتد نبی و علوی با روضه‌خوانی انجام داد زیرا در این فضا عواطف، فطرت وهم مقدمات تفکر فراهم می‌شود.
خلیفاوی در پایان گفت: در همین روضه‌ها انسان به فکر فرو می‌رود که چرا شب عاشورا امام حسین(ع) چراغ ها را خاموش و اعلام کرد هرکسی می خواهد برود مانعی ندارد، چرا حضرت عباس(ع) در مواجه با آب، از آشامیدن آن صرفنظر کرد و چرا حضرت امام حسین(ع) به هریک از یاران نکته‌ای را گفته است. پس فهم نهضت در همین روضه‌ها منتقل می‎‌شود و در حال حاضر هم همین امر وجود دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.