حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2868×
شبکه تبلیغی بیش از پیش به رفع مشکلات اخلاقی جامعه بپردازند
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۳۶
شناسه : 4418
بازدید 117
7
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان: حجت الاسلام انصاری راد تاکید کرد: با توجه به مشکلات اخلاقی و رفتاری موجود در جامعه کنونی، شبکه تبلیغی و امامت در گام دوم انقلاب باید بیش از پیش رفع این مشکلات را مورد توجه قرار دهد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان؛ حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در جلسه مهرواه اوج با تاکید بر اخلاق و رشد و توسعه مفاهیم اخلاقی در جامعه اظهار کرد: با توجه به مشکلات اخلاقی و رفتاری موجود در جامعه کنونی، شبکه تبلیغی و امامت در گام دوم انقلاب باید بیش از پیش این مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: شبکه تبلیغی در مساجد به بیان مسائل اخلاقی و تربیتی بپردازند و مردم را بیشتر از گذشته با سیره ائمه اطهار (ع) آشنا و آموزه های دینی در قالب آیات و روایات را برای عموم مردم به خصوص جوانان و نوجوانان تبیین کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر رفع و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: نمی توانیم نسبت به آثار شوم آسیب های اجتماعی و مفاسد اخلاقی بی تفاوت باشیم و یا از این آسیب ها فاصله بگیریم. بنابراین باید استفاده ار ظرفیت پایگاه های اجتماعی فرهنگی و سایر امکانات در اختیار در راستای کاهش و رفع آسیب های موجود در جامعه کنونی گام برداریم.

وی بر اهمیت آسیب شناسی اجتماعی تاکید کرد و افزود: هر جامعه‌ای متناسب با شرایط خود، فرهنگ، رشد و انحطاط خود با انواعی از انحرافات و مشکلات روبروست که تاثیرات مخربی روی فرآیند ترقی آن جامعه دارد.

انصاری راد ادامه داد: شناخت چنین عواملی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را بسوی ترقی و تعامل هموار سازد، بطوری که علاوه بر درک عمل آنها و جلوگیری از تداوم آن عمل با ارائه راه حل هایی به سلامت جامعه کمک نماید. به عنوان مثال مسأله اعتیاد را در نظر بگیریم. این مساله هم به عنوان یک مشکل فردی و هم یک معضل اجتماعی مطرح است. روشن است در سطح اجتماعی منجر به از بین رفتن نیروها و انرژی بارآور جامعه می‌شود. شناسایی علل اساسی و کنترل آنها می‌تواند بسیاری از نیروهای از دست رفته جامعه را تجدید نموده ، در مسیر کار سالم جامعه هدایت کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.