حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2860×
سالانه ۲ هزار قرآن‌آموز از مؤسسه‌های قرآنی هرمزگان فارغ‌التحصیل می‌شوند
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
شناسه : 821
بازدید 103
17
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان: مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان: این استان 33 موسسه و ۳۵۰ خانه قرآنی شهری و روستایی دارد و سالانه ۲ هزار قرآن آموز از این مؤسسات و خانه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، در جلسه همفکری رفع موانع فعالیت‌های قرآنی این استان، اظهار کرد: تبلیغات اسلامی در استان ۳۳ موسسه قرآنی و ۳۵۰ خانه قرآنی شهری و روستایی داشته که سالانه حدود هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار قرآن آموز از این مؤسسات و خانه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند. متأسفانه تعداد قرآن آموزان با توجه به شیوع کرونا کمتر شده اما در عرصه فضای مجازی فعالیت‌های خوبی صورت می‌گیرد.

وی افزود: اتحادیه جدید مؤسسات قرآنی، امید ایجاد کرده که بتوانیم با هم‌افزایی موانع را برطرف کنیم و باید همتی در این زمینه صورت بگیرد. ما فعالیت‌های قرآنی تبلیغات اسلامی را به مؤسساتی واگذار کرده‌ایم که بخشی از همین اتحادیه مؤسسات قرآنی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: در زمینه انجام فعالیت‌های قرآنی، واگذاری‌ها انجام شده و اصلاً فلسفه راه‌اندازی مؤسسات و خانه‌های قرآنی همین بوده که فعالیت‌ها به آنان واگذار شود. در زمینه اسکان مؤسسات و خانه‌های قرآنی باید دنبال زمین و جذب اعتبار بوده و دوندگی‌هایی انجام شود.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد عنوان کرد: در خصوص اعتبارات قرآنی متأسفانه با مشکلات جدی مواجه هستیم. فصل پنجم اعتبارات ما در حوزه عملیات فرهنگی تنها ۸۰۰ میلیون تومان و بسیار ناچیز است که حدود ۶۰۰ میلیون تومان آن صرف روحانیون مستقر در روستاها می‌شود که خط مقدم برنامه‌های فرهنگی ما هستند و چیزی برای فعالیت‌های قرآنی باقی نمی‌ماند.

وی در پایان یادآور شد: از نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم که مسئله افزایش اعتبار فعالیت‌های قرآنی را در قالب یک طرح در مجلس مطرح و پیگیری کنند تا پشتوانه‌ای برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی ایجاد شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.