حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
سادات مایه خیر و برکت هر منطقه هستند
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۱۱
شناسه : 4699
بازدید 1463
13
وحدت مثال زدنی شیعه و سنی در بستک: ماه پر خیر و برکت ربیع و هفته وحدت از راه رسید و بار دیگر، ایران اسلامی خود را آماده برگزاری جشن های میلاد پیامبر اکرم (ص) کرده است.
ارسال توسط : نویسنده : شهاب زمانی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستک، ماه پر خیر و برکت ربیع و هفته وحدت از راه رسید و بار دیگر، ایران اسلامی خود را آماده برگزاری جشن های میلاد پیامبر اکرم (ص) کرده است.جشن هایی سراسر همدلی و همنوایی بین شیعه و سنی تا جهان ببیند که جمهوری اسلامی ایران سمبل وحدت و همدلی است.

در اولین شب از هفته وحدت، مراسم مولودی خوانی شهرستان بستک در روستای چاه بنارد با حضور پرشور علمای شیعه و اهل سنت، مسئولین ارشد شهرستان بستک، سادات و جمعی از مردم در مسجد جامع چاه بنارد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین یونس قائدی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستک در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت، با اشاره به تعامل و همکاری سادات و وحدت مثال زدنی شیعه و سنی در این منطقه گفت: وجود سادات باعث سربلندی و مباهات هر شهر است چرا که سادات از سلاله پاک رسول الله (ص) بوده و مایه خیر و برکت هستند.

وی وحدت امت اسلامی را از مهمترین و اساسی ‌ترین آموزه‌ های دین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی ما از وحدت برخوردار است و سادات تشیع و تسنن همگی در کنار هم پرچمدار وحدت اسلامی هستند.در این هفته باید به سیره و  زندگی پیامبر (ص) پرداخته شود زیرا آن حضرت منادی وحدت کل بشریت بوده و در میان پیروان ایشان نیز باید به معنای واقعی کلمه، وحدت وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قائدی تاکید کرد: سادات شیعه و سنی باید از تمام ظرفیت‌ های خود برای تحکیم صفوف امت اسلامی بهره بگیرند.این در حالی است که دشمنان امروزه برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان از هر فرصتی استفاده می ‌کنند.

وی تصریح کرد: همگان باید بدانند که دشمنان انقلاب اسلامی به خصوص استکبار جهانی از نقاط اختلاف بین شیعه و سنی وارد می شوند تا این اتحاد را بر هم بزنند و به دنبال بیشترین بهره هستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستک اظهار داشت: برگزاری همایش ها و جشن های مشترک در نزدیکی دیدگاه ها بسیار تاثیرگذار است، زیرا هم نخبگان اهل تشیع و هم نخبگان اهل تسنن حضور پیدا می کنند و بر نکات اشتراکی موجود که مقام معظم رهبری نیز در این سال ها، بارها و بارها به آن اشاره داشتند تاکید می کنند.

در پایان این مراسم، با اهداء لوح از سادات چاه بنارد تجلیل شد.همچنین برندگان مسابقات قرآنی نیز تقدیر شدند.

انتهای پیام / ش.ز

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.