حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2868×
روحانیون کلید راهبری سند تعلیم و تربیت هستند
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
شناسه : 4394
بازدید 100
4
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی: حجت‌الاسلام عزت زمانی: حضور روحانیون در عرصه تعلیم و تربیت از اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی به شمارمی‌رود چراکه معتقدیم روحانیون کلید راهبری سند تعلیم و تربیت هستند.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی «معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی» در مراسم افتتاحیه نخستین اجلاس سراسری رابطین و روحانیون مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا که در مجتمع ولایت مشهد برگزار شد بابیان اینکه تعلیم و تربیت از شئون اساسی جامعه روحانیون به شمار می‌رود اظهارداشت: اگر شأن تعلیم و تربیت را از شئون اصلی انبیای الهی بدانیم حتماً امروز روحانیون به‌عنوان وارثین انبیا باید به اصلی‌ترین شأن خود یعنی «تربیت انسان‌ها» عمل کنند.

به گفته وی، در سازمان تبلیغات اسلامی، بودن در کنار کسانی که تربیت انسان‌ها برایشان یک مسیر پر بهجت و دارای فراز و نشیب است شیرین است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید به این‌که حضور روحانیون در عرصه تعلیم و تربیت از اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی به شمارمی‌رود، تصریح کرد: با گذشت زمان بسیاری از روحانیون از وادی تعلیم و تربیت جدا شدند و این تفکیک‌ها که خواسته یا ناخواسته به‌وجود آمدند، باعث شد تا روحانیون از عرصه‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری تربیتی دور نگه‌داشته شوند؛ به همین دلیل امروز دچار تزلزل و فراز و نشیب در نظام تعلیم و تربیت هستیم.

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی ابراز کرد: اگر مسیر تعلیم و تربیت در راه حقیقی خود که تربیت تمام ابعاد وجودی انسان است، قرار می‌گرفت، نظام تعلیم و تربیت دچار آشفتگی نمی‌شد، با وقوع انقلاب اسلامی و به همت معلمانی که با عشق در عرصه تربیت انسان‌ها فعالیت دارند، کمی از این آفت فاصله گرفتیم و این مجاهدت‌ها باعث شد تعلیم و تربیت، نقاط موفقیت‌آمیزی داشته باشد.

وی ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، گاهی شدت انحراف کلان ما از حوزه‌ی تعلیم و تربیت زیاد است و امام امت در این مقوله تعابیر سخت و دردناکی نسبت به‌نظام تعلیم و تربیت به کار می‌برند، این در حالی است که با تمام مجاهدت‌ها انحراف کلان ما در حوزه‌‌ی تعلیم و تربیت از ابتدای انقلاب وجود داشته است و باید گفت که با فراز و نشیبی که دولت‌ها سپری کردند، تکمیل سند تعلیم و تربیت همچنان باقی‌مانده است از طرفی باید به این نکته توجه داشت که کلید راهبری این سند روحانیون هستند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: حضور طلاب در مدارس صدرا اتفاقی مبارک است البته طلاب باید اطلاعات خود را در حوزه هنر و فضای مجازی ارتقاء دهند.

وی در پایان با اشاره به این‌که هدف انبیا، رشد همه‌جانبه وجودی انسان است خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد گروهی با نگاه به تعالی تمام ابعاد وجودی انسان وارد عرصه تعلیم و تربیت شود، آن گروه، روحانیون هستند لذا باید به بهترین شکل از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.