حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
راه علاج مشکلات کشور، بسیج سازندگی است
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
شناسه : 10478
بازدید 87
7
امام جمعه شهرستان بندرلنگه: راه علاج مشکلات کشور، بسیج سازندگی است و باید مثل ایام کرونا همه مردم،وزارت خانه ها،سازمان ها و ارگان ها به کمک بیایند تا در مسئله تولید و کنترل تورم نیز سربلند و سر افراز شویم.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات شهرستان بندرلنگه نماز جمعه۲۷خرداد۱۴۰۱ به امامت حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا در مصلای نماز جمعه شهرستان برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به تفسیر آیه ۶۹ سوره عنکبوت 《وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ》بیان کردند:این آیه ارزش جهاد فی سبیل الله را بیان میدارد و هرگونه تلاشی را که در راه خدا و برای رضای او و خدمت به اسلام و مسلمین باشد جهاد است و خداوند با دو تاکید در این آیه شریفه می فرماید: اگر کسی برای رضای ما در مسیر خدا اقدام جهادی کند ما همه راه های رسیدن به خودمان را بر روی او باز میکنیم و به او نشان خواهیم داد.
پس گام اول را باید انسان بردارد تا خداوند درب ها را به روی او باز کند.
بر اساس این آیه جوهره و سرمایه هر انسان مومن اخلاص است اگر جهاد او( فِينَا) نتیجه آن می شود ( لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا) و الا بی فایده است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه افزود:مطلب مهم دیگر که از این ایه برداشت می شود این است که انسان جهادگر به معیت خدا می رسد و کسی که خدا با او شد همه چیز را دارد (وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ)

حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا با اشاره به ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام (ره) بیان کردند: جهاد سازندگی فرهنگ کار جهادی و مخلصانه را در کشور نهادینه کرد، امروز نیز راه علاج مشکلات کشور بسیج سازندگی است.
اقتدار غذایی که مسئله لازم و مهمی برای جمهوری اسلامی است دور از دسترس نیست با همت مردم، کشاورزان، دامداران، تولیدگران و با افزایش بهره وری و حمایت ویژه دولت از این اقشار ما میتوانیم در آسیا به اقتدار غذایی دست پیدا کنیم. وابستگی ایران اسلامی در برخی اقلام غذایی به بیرون از کشور در شان ملت نیست و همه باید همت کنیم تا درهمه محصولات غذایی کشور به خود کفایی کامل برسیم.

ایشان گفت:وظیفه اصلی جهاد کشاورزی شهرستان بندرلنگه یافتن راهی برای بهره وری هزاران هکتار زمین و تبدیل آنها به کشت زار و استخر های پرورش ماهی و میگو است.

خدمات ارزنده ،تحولات شگرف و اقدامات امید آفرین رئیس قوه قضائیه تحسین آفرین است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به یکم تیرماه آغاز هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان این روز را به فعالان عزیز در قوه قضائیه و همکاران قضایی در شهرستان تبریک عرض نمودند و بیان داشتند:خدمات ارزنده،تحولات شگرف و اقدامات امید افرین رئیس قوه قضائیه و همکاران او قابل تحسین است .

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور حضرت امام (ره) و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی را به فعالان در عرصه تبلیغات اسلامی، روحانیت عزیز و تمام کسانی که به نحوی به تبلیغ دین و ارزش های دینی مشغولند تبریک عرض نمودند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با توجه به در پیش بودن روز اصناف گفتند: امیر المومنین علی علیه السلام فرمودند:《خداوند کاسب امین را دوست دارد》 بازاریان همواره در خدمت دین و انقلاب بوده اند، امید است در این برهه حساس از تاریخ انقلاب با رعایت حال مردم و مستضعفین انصاف را بیشتر از هر زمان دیگر رعایت کنند و با این کار خدا را از خود راضی نمایند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.