حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2871×
دومین کارگاه تکنیک های حل بوم مسئله در جاسک
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۷:۵۹
شناسه : 3685
بازدید 135
5
با حضور راهیار تبلیغ استان برگزار شد دومین کارگاه تکنیک های حل بوم مسئله در جاسک با حضور حجت‌الاسلام حمید غلامپور ،راهیار تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی و نماینده بنیاد هدایت ،سه شنبه 6 مهرماه جاری در حوزه علمیه فاطمه بنت الرسول(س)و با حضور مُّبلغات و خواهران فعال جهادی در بندر جاسک،برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : علمدار طاهری اردلی منبع : سازمان تبلیغات اسلامی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جاسک،دومین کارگاه تکنیک های حل بوم مسئله در جاسک با حضور حجت‌الاسلام حمید غلامپور ،راهیار تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی و نماینده بنیاد هدایت ،سه شنبه 6 مهرماه جاری در حوزه علمیه فاطمه بنت الرسول(س)و با حضور مُّبلغات و خواهران فعال جهادی در بندر جاسک،برگزار شد.

راهیار تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان در این کارگاه طی سخنانی پیرامون حل بوم مسئله ،گفت:بوم برآورد حل مسئله به ما کمک می‌کند تا بتوانیم دیدی سریع و کلی نسبت به ارزش مشکل خاص پیدا کنیم.

وی افزود: بوم حل مسئله ، ابزار ساده ای است که ما را مجبور می‌کند تا بتوانیم در مورد فرضیات اصلی خود به توافق برسیم و ما با استفاده از این ابزار قادرخواهیم بود که بزرگی و حجم مسئله را شناسایی کرده و ارزشی که حل آن مسئله برای کسب و کار ایجاد می‌کند، اندازه گیری کنیم

حجت الاسلام غلام پوردرادامه گفت:امام محله با استفاده از تکنیک بوم حل مسئله می تواند مسائل و مشکلاتی که در محلات و در مهرواره همدل شناسایی شدند را اولویت بندی وبا کمک فعالان اجتماعی و مردم حل کنند.

راهیار تبلیغ استان با اشاره به اینکه توانایی حل مسائل اجتماعی، یک مهارت حیاتی در زندگی در عصرحاضر است،افزود: این مهارت در ارتقاء خدمت رسانی عمومی بسیارمؤثراست.

غلام پور در تشریح مهرواره اوج با اشاره به مراتب پیشرفت آن،ابراز داشت: گام اول مهرواره، لبیک‌ امامان مساجد به فرمان مقام معظم رهبری با امضای بیانیه‌ای در این زمینه و ثبت نام در مهرواره،گام دوم ارزیابی اولیه مساجد توسط راهیار شهرستان وعارضه‌یابی مساجد غیرفعال، گام سوم آموزش وتوانمندسازی راهیاران درمقاطع شهرستانی، استانی و منطقه ای و از طریق آنها توانمندسازی امامان است

وی سپس ادامه داد: چهارمین گام در« مهرواره اوج» تشکیل شبکه امامان از طریق برگزاری گعده‌های امامان محله با هدف هم‌افزایی و همگرایی و ارتقاء مهارت‌ها و بیان تجربه‌ها و گام پنجم عملیات،ارزیابی انتهایی فعالیت‌های امامان و جمع‌بندی آنها در سطح در شهرستان، گام ششم داوری و انتخاب مساجد شاخص استانی، گام هفتم؛ برگزاری همایش و تقدیر از امامان شاخص و برگزاری آموزش‌های تکمیلی برای آنان و آخرین مرحله،ارزیابی راهیاران شهرستانی و شناسایی و تقدیر از بهترین راهیاران است.

نماینده بنیاد هدایت با اشاره به اینکه مساجد کانونی برای شکل گیری و پیشرفت حل مسائل محلات و خدمت رسانی به مردم هستند ،تاکید کرد؛ امام محله بهترین افرادی هستند که می توانند از ظرفیت مساجد استفاده کنند و البته در این جریان بسیاری از جوانان و فعالان علاقمند ، حمایت و همکاری خواهند کرد و این امر در بسیاری از طرح های اجتماعی و فرهنگی رخ داده و بروز کرده است.

در پایان این جلسه حجت الاسلام صحرانشین ،رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاسک با قدردانی از حضورنماینده بنیاد هدایت و سفر وی به بندرجاسک از روحانیون حاضر در جلسه ،خواست تا نسبت به اطلاع رسانی ،تشریح و تبیین اهداف مهرواره و فراهمکردن زمینه حضور علاقمندان،عملیاتی کردن طرح را در رتبه های نخست کشور قرار دهند و با طرح مسائل نوین و خلاقانه و راه حل های مناسب با طرح های پیشنهادی ،گام موثری در رفع مشکلات محلات خصوصآ مسائل اقصادی مردم برداریم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.