حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2860×
دوره آموزشی روحانیون و ائمه جماعات مساجد در میناب برگزار شد
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۹:۵۸
شناسه : 7733
بازدید 210
5
دوره آموزشی روحانیون و ائمه جماعات مساجد در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : محسن بنی خزاعی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی میناب ، دوره آموزشی روحانیون و ائمه جماعات روز چهارشنبه 22دیماه 1400 در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی  برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی معصومی  از اساتید دوره های آموزشی طی سخنانی گفت: کسی که امام جماعت شود یکی از الطاف الهی و مقام شفاعت برخوردار میشود

وی در ادامه گفت:شفاعت از هشتاد هزار نفر از امت.سه عده هستند که که میتوانند شفاعت هشتاد هزار نفر کنند اول:موذن مسجد چون حرف خدا را اعلام میکند و مردم را به نماز اول وقت دعوت میکند لذا موذن باید عادل باشد  دوم:  امام جماعت عادل مسجد.که پیامبر فرمودند این عده خدا ثواب عظیمی به اینها اعطا میکند و یکی از ثوابها شفاعت هشتاد هزار نفر است  سوم:  عده ای که در همیشه در مسجد حضور دارند در خانه وضو میگیرند و در مواقع نماز در مسجد حاضرند.بعضی ناشکر هستند و خدا می خواهد به ما بفهماند که ما هیچ هستیم خلقت ما برای خدا فکر و انگیزه و توفیق هم برای خدا.پس اولین وظیفه ی ما نسبت به خلق خدا و توفیقی که خدا نسبت به این داده همان مقام شفاعت هست.به نص صریح پیامبر در کتاب مستدرک الوسائل این حدیث آورده شده.پس ما که در این لباس قرار داریم و مردم نسبت به روحانیونی که دنبال مطامع دنیوی هستن بدبین شده اند نه همه ی روحانیون پس اولین مطلب برای امام جماعت محبوبیت است . محبو بیت و مقبولیت جز صفات تراز اول امام جماعت است با زور نمیشود محبوبیت پیدا کرد محبوبیت راه دارد و می فرمود در بوی خوش اصراف وجود ندارد هم چنان که مشرکین نسبت به پیامبر  مال و اموال می اوردن  نزد پیامبر میگذاشتن و کسی که به او خیلی در امانت داری اعتماد داشتن پیامبر بود پیامبر علی ابن ابی الطالب را 3 روز مامور کرد در مدینه بماند بعد از من بیاد که که پیامبر رفتند و امانت ها را به حضرت علی (ع) تحویل دادند تا پیامبر خیالش راحت باشد . پس مجاهده اولا این است که بین خود و خدا اصلاح کنیم و نماز  شب غافل نشویم نماز شب اصلاح بین خود و خدای خود است.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی بیان داشت: دومین مطلب این که کسانس که پشت سر امام جماعت نماز می خوانند به نوعی عیال امام جماعت هستن یعنی روزی خورنده از سر سفره شما به حساب می آیند حالا سفره مادی و معنوی لذا از خدا بخواهیماین که ما می گوییم نونخوارهای مایه وقت خانواده است یه وقت جمعیت است که میان مراجعه میکنند و از خدا روزی شون را بگیرن همیشه این دعا را بخوانیم که خدا دستمان خالی است و ما از تو طلب میکنیم روزی نان خورهایمان مردم از ما هستن و ما از مردم عزیز علی ما عنتم بالمومنین رئوف الرحیم .

 

وی افزود:مطلب بعد برای امام جماعت مدیریت است . مدیریت فرهنگی و مدیریت های مختلفی که در مسجد است ما باید افراد مسجد را به اسم بشناسیم و با این ها ارتباط داشته باشیمو اگر کسی چند روز مسجد نیومد جویای حالش بشویم .

معصومی در پایان گفت: برنامه داشتن برای مدیریت مسجد و این برنامه عمدتا برعهده امام جماعت مسجد است کاری انجام نمیشود  مسجد مگر با مشورت امام جماعت  چیزی های که باعث تضعیف امام جماعت میشود باید از خودتان دور کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.