به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجتالاسلام محمد فولادی کارشناس مسائل دینی استان هرمزگان اظهار کرد: بی تردید حجاب و عفاف خط قرمز جامعه اسلامی است و کسی که از این خط عبور کند نه تنها خود را دچار آسیب و خطر می سازد بلکه جامعه را نیز دچار فساد و ناامنی می کند.
وی در ادامه افزود: بنابر این همانطور که برای رعایت قانون در جامه فرهنگ سازی می شود، رعایت حجاب و عفاف نیز در دستور کار فرهنگ سازان و اهالی رسانه قرار گیرد تا روز به روز شاهد رعایت بیشتر این قانون الهی که قطعاً به نفع همه مردم و کل جامعه بشری است در جامعه اسلامی خود باشیم.
این کارشناس مسائل دینی استان هرمزگان ابراز داشت: حجاب یک امر طبیعی و مربوط به دنیای بیرون و ماهیت آن اجتماعی است. اساسا حکم حجاب امضایی برای حضور اجتماعی زنان است اگر نه در حیات خانه و پستو و در برابر محارم که نیازی به پوشش نیست.
فولادی گفت: حجاب پوششی است که زن یا مرد جامعه بر اساس آنچه که شرع مقدس بر آن تاکید ورزیده، موظف به رعایت آن است ولی عفاف معنایی ارزشمندتر و مهمتر داشته و حفظ حیا، عفت و پاکدامنی در گفتارها، رفتارها، شنیدارها و دیدارها را شامل میشود. حجاب و عفاف دو موضوعی هستند که در پازل جامعه باید در کنار هم چیده شوند و اینکه بخواهیم تنها یکی را مورد توجه قرار داده یا به صورت جداگانه به آنها بپردازیم، قابل قبول نمیباشد.
وی یا بیان اینکه عفاف و حجاب رابطه ای دوسویه دارند، تصریح کرد: بخش کوچکی از عفاف موجب احترام به حجاب میشود و رعایت حجاب، موجب تعمیق عفاف درونی بشر میشود
این کارشناس مسائل دینی استان هرمزگان بیان داشت: خداوند درباره حجاب می فرماید: وَلَا یبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا: ( زنان با ایمان): زیورهاى خود را آشکار نگردانند مگر آن چه طبعاً از آن پیداست(آیه ۳۱ نور). ام سلمه نیز نقل مى کند که بعد از نزول آیه «یدنین علیهن من جلابیبهن» زنان انصار از منازلشان با پوشش هاى مشکى خارج مى شدند به گونه اى که به نظر مى رسید بر سر ایشان کلاغى نشسته است. (الدر المنثورسیوطی، ج ۵، ص ۲۲۱)
فولادی اذعان داشت: در تاریخ آمده که در صدر اسلام حتی یهودی و نصاری هم نوعی حجاب داشتند. البته حجاب های آنان با حجاب های مسلمین فرق داشته است.
وی اضافه کرد: برای اثبات حجاب اجباری استدلال میشود که نخست اصل وجوب حجاب در آیه نقل شده( ۳۱ نور) و دهها روایت نقل شده است. سپس امر به معروف و نهی از منکر نیز واجب است. نهی از منکر عملی از وظایف حکومت اسلامی است (اَلَّذینَ إن مَکَّناهُم فِی الأرضِ … اَمَروا بِالمَعروفِ و نَهَوا عَنِ المُنکَرِ : کسانی که چون در زمین به آنان توانایی دهیم .. به کارهای پسندیده وا می دارند و از کارهای ناپسند باز می دارند.
کارشناس مسائل دینی استان هرمزگان همچنین گفت: بنابراین چون بدحجابی منکر است و از طرفی حجاب امری اجتماعی(نه فردی) است، مبارزه با بی حجابی و داشتن حجاب اجباری است . از طرفی عمل به قوانین هر جامعه ای لازم است و در جمهوری اسلامی حجاب در قانون اساسی آمده است مثل عمل به قوانین رانندگی.
ثبت دیدگاه