به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام پروین در این نشست به نقش و جایگاه قرآن از گذشته تا کنون اشاره و افزود: قاریان و حافظان قرآن نزد پیامبر اسلام(ص) و امیرمؤمنان(ع) جایگاهی والا داشتند و مورد احترام و تشویق مادی و معنوی آن بزرگان قرار می گرفتند، اهتمام به قرآن و حفظ آن در صدر اسلام چنان بود که یاد گرفتن سوره یی از قرآن مهریه ی زن مسلمان قرار می گرفت و امروز بحمدلله این رویه در بین مسلمانان جهان ترویج پیدا کرده است.
وی اذعان داشت: با توجه به اهمیت حفظ قرآن کریم در سال های اخیر و تأکیدات مقام معظم رهبری بر عمومی سازی حفظ قرآن و نیز با عنایت به محوریت « تربیت ده میلیون حافظ قرآن » در اهداف آموزش عمومی قرآن ( مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ) و نیز جدایی آموزش عمومی قرآن از آموزش های تخصصی در این سند، ضرورت توجه بیش تر و عمیق تر به این موضوع را اثبات می کند. لذا بهتر است در تعریف حفظ قرآن، به این نکته نیز پرداخته شود.
حجت الاسلام پروین تصریح کرد: تعیین اهداف آموزش حفظ که بر اساس نیاز سنجی انجام می گیرد، اولین گام در برنامه ریزی است. نیازسنجی فرایندی است که وضعیت موجود را با توجه به شاخصه های وضعیت مطلوب مورد بررسی قرار داده و ضرورت های تربیتی آن را مشخص می کند. این نیازها بر اساس مطالعه و شناخت مخاطب، نظرات علمی و دیدگاه های کارشناسان و شرایط موجود تعیین می شود و بر اساس آن اهداف قصد شده یک برنامه تعیین می گردد.
ثبت دیدگاه