حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2873×
تروریسم‌ها موانع بر سر راه وحدت مسلمانان هستند
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
شناسه : 25739
بازدید 4
0
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر گفت: تروریسم‌ها و گروه‌های افراطی، موانع بر سر راه وحدت امت اسلامی هستند و به نام دین و مذهب، جنایات زیادی را مرتکب شده‌اند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی گفت: بنابر بنابر روایات ذکر شده در کتب اهل سنت ۱۲ ربیع الاول به عنوان روز میلاد پیامبر قرار داده شده است و بنابر روایات اهل تشیع ۱۷ ربیع الاول الروز میلاد پیامبر مهربانی‌هاست نگرانی‌ها بابت اختلاف نظر در سالروز میلاد پیامبر اسلام بی مورد بود و این هفته به عنوان هفته وحدت نام گرفت.

 

وی افزود: امت اسلام در هفته وحدت ندای بلند برادری و همزیستی مسئلت آمیز را به رخ جهانیان می‌کشند در خصوص اخوت و برادری در دین مبین اسلام آیاتی بیان شده است خداوند در سوره حجرات فرموده که مومنین با یکدیگر برادر هستند و با یکدیگر اخوت دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر همچنین افزود: اقدامات ضدانسانی بر علیه شیعیان و اهل تسنن صورت می‌گیرد که هیچ کدام توسط پیروان عید و مذهب بر علیه یکدیگر نجام نمی‌شود بلکه این اقدامات از سوی افراد صورت می‌گیرد که مسلمان نیستند و ستاد فرماندهی آنان در کشور آمریکا مستقر بوده و و توسط آنها هدایت می‌شوند.

غلامی بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی از یک جایی برای بدنام کردن دین مبین اسلام فرمان می‌گیرند به عنوان مثال گروه داعش که خود را مسلمان می‌نامیدند ساخته و پرداخته آمریکایی‌ها و غرب بودند و به اذعان رئیس جمهور اسبق آمریکا، داعش دست پرورده آمریکا بود که به عنوان مسلمان به جان مسلمانان دیگر انداخت و جلوه دادند که این منطق اسلام است اسلامی که با جنگ و خونریزی و غارت مخالف بوده و هست را اینگونه به جهانیان معرفی می‌کردند.

وی افزود: تروریسم و افراطی‌ها، دو بال برای بدنام کردن ایل مبین اسلام و کشتار مسلمانان هستند ذا امت جهان اسلام برای نابودی هر دوی این‌ها باید کمر همت ببندد و با وحدت و اتحاد و همبستگی این دو بال را برای همیشه قطع و آنان را از هستی ساقط کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر تصریح کرد: بر امت اسلام واجب است که وحدت و برادری خود را حفظ کند و تمام قد در کنار مردم مظلوم اما مقاوم و بی دفاع غزه بایستند نباید در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین سکوت کرد امت‌ها به پا خاسته‌اند اما دولت‌ها همچنان در سکوت به مطلق به سر می‌برند زیرا آنها به جای وحدت و اخوت اسلامی با یهود هم‌پیمان شده و در ظاهر مسلمانند، اما در باطن همدست و همکار یهودیان بوده و برای کشتن مردم غزه و مسلمانان همت گماشتند.

غلامی در پایان تأکید کرد: وحدت که یکی از اوجب واجبات امت جهان اسلام است جز با همدلی و همراهی و همبستگی تمامی مسلمانان جهان محقق نمی‌شود.

انتهای خبر/

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرخمیر با تاکید بر اینکه اخوت اسلامی فراتر از این‌هاست تصریح کرد: برادری به معنای یکی بودن است، دو برادر در مقابل دشمنان، برای یکدیگر به مثابه دو بازو و ید واحد هستند، زمانی که در مقابل بیگانگان، دوستی بین دو برادر عمیق باشد و رمز موفقیت خود را در امر مهم با هم بودن می‌دانند بیانگر آن است که مسلمانان باهم برادرند.

 

غلامی ببان کرد: ائمه معصومین تاکید کرده‌اند که مسلمانان با هم برادرند سخنان بزرگان که برگرفته از آیات و روایات و احادیث است است و مقام معظم رهبری نیز تاکیدشان بر این است که مسلمانان با هم برادر هستند لذا برادر با برادر جنگ و کشمکش ندارد و بر علیه یکدیگر فساد نمی‌کند و و به قصد کشتن یکدیگر سلاح به دست نمی‌گیرد بلکه به عنوان ید واحد تمام قد در مقابل دشمنان خود یستادگی می‌کند.

 

وی گفت: اگر دشمنی قصد طمع و ضربه زدن یک مسلمان داشته باشد برادر مسلمانش به پشتیبانی و حمایت از او به میدان می‌آید و دشمن برادر خود را از رسیدن به اهداف شومش ناامید می‌سازد، اما امروز شاهد کشتار و قتل مسلمانان در کشورهای اسلامی به دست افراطی‌ها هستیم لذا امت جهان اسلام در هفته وحدت که نماد اخوت و یکپارچگی دینی است باید بیش از پیش اتحاد و همبستگی خود را حفظ کند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرخمیر با تأکید بر اینکه هفته وحدت، اوج اخوت، یگانگی و یکپارچگی امت اسلام برای حفظ دین است، بیان داشت: اگر جوامع اسلامی، به معنای واقعی، عامل به اخوت اسلامی بودند امروز شاهد جنایات فجیع رژیم منحوس و کودکش صهیونیستی در غزه و فلسطین نبودیم یا مسائل و مشکلات در سوریه عراق وسایل کشورهای اسلامی وجود ندارد.

 

غلامی تصریح کرد: امروز مردم یمن مقاوم هستند اما دشمن در این کشور و سایر کشورهای اسلامی برادر کشی به راه انداخته است تمام تلاش دشمنان این است که مسلمانان را به جان هم بیندازند و آنان را دشمنان هم تلقی کنند اما هدف پیامبر اسلام برقراری و حفظ وحدت الفت و اخوت اسلامی بین مسلمانان بود تا جایی که بین انصار و مهاجر دوستی ایجاد کرد فلسفه پیامبر همین بود بین دو قوم اوس و خزرج که سال‌ها با هم جنگ داشتند برادری و صفا و صمیمیت برقرار کرد با همه این تفاسیر به این نتیجه می‌رسیم که اسلام دین برادری وحدت همبستگی و مهربانی‌هاست.

 

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) به کرار بحث مهم با هم بودن، برادری و یکی بودن را مورد تاکید قرار داده‌ و چنین فرمودند که مسلمانان، حقوقی نسبت به یکدیگر دارند، حتی امام جعفر صادق(ع) بیان فرمودند که به او با جان، مال، دست، پا و زبانت کمک کنید، حق برادری است، نتیجه می‌گیریم که کسی که مسلمان است با یکدیگر برادرند و کمک کار هم هستند لذا هرگز بر علیه یکدیگر قیام نمی‌کنند.

 

رئيس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر تاکید کرد: مسلمان باید نسبت به برادر دینی خود به گونه‌ای باشد که اگر از او بدگویی شد یا در بستر بیماری افتاد او را حمایت کند و کمک حال او باشد همه این‌ها حق برادری است که مسلمانان بر گردن یکدیگر دارند.

 

غلامی گفت: تروریسم‌ها و گروه‌های افراطی، موانع بر سر راه وحدت امت اسلامی هستند اینان به نام دین و مذهب جنایات متعددی را مرتکب شده و خسارات زیادی را به بار آورده‌اند، دشمن تلاش کرده بین مسلمانان شکافی کند و آنان را به بهانه مذهب و دین به جان هم انداختند، لذا تنها راه مقابله با تروریسم‌ها و افراطگری‌ها حفظ وحدت برادری و اتحاد است هرجا برادران مسلمان با هم متحد بوده و همبستگی صمیمیت دارند امنیت و آرامش برقرار است.

 

وی بیان داشت: پیروان و مذهب شیعه و اهل سنت در کشور ایران اسلامی به خوبی به توطئه‌های دشمنان واقف هستند لذا با حفظ وحدت و پیروی از منویات مقام معظم رهبری دشمنان را مثل همیشه نومید کرده و با آرامش در کنار یکدیگر ندگی می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.