حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
بصیرت دانش آموزان سال ۵۷ در استکبارستیزی/۱۳ آبان در تاریخ ماندگار شد
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۳۰
شناسه : 5608
بازدید 247
1
یک دانشجوی هرمزگانی بیان کرد؛ کمالی با اشاره به بصیرت دانش آموزان سال ۵۷ در استکبارستیزی گفت: بدون شک سیزدهم آبان ماه یکی از روزهای مهم و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، وحید کمالی دانشجوی هرمزگان با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان ماه اظهار کرد: تبعید امام خمینی(ره)، کشتار دانش آموزان انقلابی و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سال های مختلف، سه اتفاق بزرگی بود که در این روز رخ داد و موجب شد تا این روز به عنوان یکی از بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی ایران مطرح شود.

وی با اشاره به نام گذاری روز ۱۳ آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی ادامه داد: مهمترین دستاورد این روز نهادینه شدن مبارزه با استکبار به عنوان یک ارزش در همه وجود ایرانیان است.

این دانشجوی هرمزگانی گفت: دانشجو به عنوان عضو نمونه یک جامعه که می‌تواند در تمام فعالیت‌های اجتماعی جامعه شرکت کند و موظف است دانش و بخشی از توان خود را در زمینه مبارزه با ظلم و ستمی هایی که در دنیا رخ می دهد بکار گیرد.

کمالی بیان داشت: تعدادی از دانشجویان در زمان انقلاب نیز معتقد بودند که برای این مهم، باید با امپریالیسم و یا همان آمریکا مبارزه کنند که این عقیده منجر به حادثه ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی شد.

وی ادامه داد: قشر بسیار زیادی از جامعه ایرانی در آن زمان معتقد بودند که اینکار باعث شکست هیمنه آمریکا در جهان شده و این باور هنوز در جامعه ایرانی قرار دارد.

این دانشجوی هرمزگانی در پایان ابراز داشت: بی تردید سیزدهم آبان ماه یکی از روزهای مهم و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است روزی که در فاصله زمانی ۱۷ سال سه حادثه مهم را در خود جای داده، نخستین اتفاقی که در روز سیزده آبان رخ داده است, تبعید حضرت امام (ره) در سال ۴۳ به دنبال اعتراض به قانون کاپیتولاسیون آمریکایی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.