حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
برگزاری مراسم میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در مسجد امام حسین(ع) بندرلنگه
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
شناسه : 15278
بازدید 95
10
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه خبر داد: مراسم سخنرانی و جشن به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) در مسجد امام حسین(ع) محله رودباری برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه،مراسم جشن و سخنرانی به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) که به نام روز جوان نامگذاری شده است در مسجد امام حسین (ع) محله رودباری با سخنرانی حجت الاسلام مجتبی چاووشی روحانی مستقر بندرلنگه برگزار شد.

حجت الاسلام چاووشی در این مراسم ضمن تبریک و تهنیت روز جوان، به اهمیت نقش جوانان در جامعه اشاره کرد و افزود: جوانان در هر جامعه ای موتور حرکت به سوی پیشرفت و سربلندی هستند. جوانان ایرانی این را ثابت کرده اند که در هر جا حضور داشته باشند موفقیت حاصل است و در طول هشت سال دفاع مقدس و امروز شهدای دفاع از حرم و وطن این مسئله را به اثبات رسانده اند.

وی در ادامه گفت: حضرت علی اکبر(ع) به عنوان جوانی آگاه، ولایتمدار و با بصیرت، الگویی ارزشمند برای جوانان غیور ایران اسلامی است و شجاعت و دلاوری حضرت علی اکبر(ع) و رزم آوری و بصیرت دینی و سیاسی آن حضرت، در سفر کربلا به ویژه در روز عاشورا تجلی کرد.

وی افزود: حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین در سال 33 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود، وی در مکتب انسان ساز پدر شیوه های صحیح دفاع از مکتب و اطاعت از امامت و حمایت از آرمان های مقدس آن را آموخت و در روز عاشورا اولین نفر از بنی هاشم بود که پس از مبارزه جانانه جام شهادت سر کشید.

حجت الاسلام چاووشی تصریح کرد: حضرت علی اکبر (ع)، از جوانی مجموعه ای از خوبی ها و فضیلت ها و نمونه ای روشن از فضایل عترت پاک پیامبر بود.

وی در پایان با اشاره به روز جوان، بیان داشت: جوانی، بهار عمر و فصل طربناک زندگی است، هیچ دوره ای از زندگی چون روزگار جوانی، سرسبز و خرّم نیست و هیچ انسانی همانند زمان جوانی، توانمند و پرانرژی نیست، بسیاری از پیروزی ها و کامیابی ها، تنها در سایه جوانی امکان پذیر است و بسیاری از آرزوها و هدف ها، فقط در فرصت جوانی قابل دست یابی است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.