حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
اولویت، ایجاد فضای سالم برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی است
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
شناسه : 6225
بازدید 187
5
معاون کودک و نوجوان مجموعه تبیان: معاون کودک و‌ نوجوان‌ تبیان گفت: ماموریت اصلی این معاونت، ایجاد بستر سالم، مفید‌ و‌ امن برای کودکان و نوجوانان، تنظیم‌گری و توصیه‌گری برای والدین، مربیان و تولید کنندگان محتوا است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حسین‌ حق‌پناه معاون کودک و نوجوان تبیان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،گفت:رسالت این معاونت ایجاد بستر سالم، مفید و امن برای کودکان و نوجوانان، تنظیم‌گری و توصیه‌گری برای والدین، مربیان و تولیدکنندگان محتوا است.

حق‌پناه با اشاره به اینکه وظیفه معاونت کودک و نوجوان تولید محتوا نیست، افزود: ما سعی می‌کنیم حمایت‌های مشورتی به تولیدکنندگان محتوا بدهیم و آنها را از اینکه چه نوع محتوایی برای کودک و نوجوان ایرانی جذاب است باخبر کنیم.

وی اظهار داشت: دغدغه ما فقط کمبود محتوای مناسب برای کودکان و نوجوانان نیست بلکه چگونگی مواجه این رده سنی با محتوا و امن و سالم بودن محیطی که محتوای مجازی در آن ارائه می‌شود نیز مهم است.

معاون کودک و نوجوان تبیان تصریح کرد: با توجه به تغییراتی که در ارائه محتوای مجازی طی سال های اخیر رخ داده است نیاز به طراحی اپلیکیشنی در حوزه کودک و نوجوان متناسب با تغییرات اخیر فضای مجازی احساس می شد، اپلیکیشنی که هم توانایی بازبینی محتوا را داشته باشد و هم در بستر جدید به شکل امروزی قرار بگیرد.

حق‌پناه با اشاره به این که تحقیقات و طراحی اولیه این اپلیکیشن صورت پذیرفته، افزود:در مرحله انجام کارهای فنی و مارکتینگ این اپلیکیشن هستیم؛ امکان تنظیم زمان استفاده توسط والدین، نظام هوشمند توصیه‌گری محتوا و تنوع در محتوا را از ویژگی‌‎های مهم این اپلیکیشن است.

رئیس معاونت کودک و نوجوان،«کدومو»را یکی دیگر از محصولات این معاونت خواند و اظهار داشت:«کدومو»اپلیکیشن عرضه محتوا برای کودکان و نوجوانان است که با هدف کمک به انتخاب هوشمندانه و کاربری مسئولانه در فضای مجازی به وجود آمده است، امری که برخلاف کشور ما در دنیا سابقه طولانی دارد.

وی محتواهایی نظیر فیلم، انیمیشن، بازی و کتاب…با رعایت رده‌بندی سنی در«کدومو»عرضه می‌شود همچنین برای هر محتوا نظرات کارشناسی تحت عنوان«آنچه لازم است والدین بدانند»و «با فرزندان خود صحبت کنید درباره…» وجود دارد که والدین با مراجعه به آن از محتوای عرضه شده باخبر می شوند و نکاتی را که باید با فرزندان خود در رابطه با آن محتوا مطرح کنند را می‌آموزند.

حق‌پناه امکان ثبت نظر برای فرزندان و والدین، ارائه محتوا در بسترهای وب، شبکه‌های اجتماعی و آپ کودک، برگزاری دوره‌های آموزشی و تولید محتواهای آموزشی برای والدین و مربیان را از امکانات دیگر این اپلیکیشن برشمرد.

گفتنی است اپلیکیشن کدومو بخشی از پروژه بزرگ سهم (سامانه هدایت مصرف) است، این پروژه با مشارکت حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی با هدف بهبود سبد مصرف فرهنگی رسانه ای خانواده در حال اجراست.

حق پناه در پایان خاطرنشان کرد: پروژه‌های دیگری نیز در معاونت کودک و نوجوان در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.