حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
اندیشه ضد استکباری ۱۶ آذر فرهنگ غالب دانشجویان ایران اسلامی است
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۲۳
شناسه : 13125
بازدید 81
6
امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه نماز جمعه: حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: دشمن میلیارد ها دلار برای کم کردن روحیه تدین و انقلابی گری در دانشگاه ها هزینه کرده است، اما به کوری چشم دشمنان اسلام، در این زمینه شکست خورده و اندیشه ضد استکباری ۱۶ آذر هنوز هم فرهنگ غالب دانشجویان ایران اسلامی است.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا در خطبه اول به تفسیر آیه: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ ۖ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا؛ ۵۹ سوره نساء پرداخت و اظهار کرد: بر اساس روایات، الأمر علی بن ابی طالب (ع) و اولاد معصوم او هستند و بر اساس فرموده امام زمان (عج) در زمان غیبت، ولی فقیه به عنوان نائب امام زمان (عج) بر مسلمین ولایت امر دارد. بر این اساس اطاعت از ایشان فرض است.نکته دیگر تفسیری این آیه شریفه این است که آیه شریفه در لزوم اطاعت، کلمه الأمر را نیز ذکر کرده اما در بخش پایانی آیه، یعنی در بیان مرجع حل نزاع، اسمی از الأمر نمی آورد و فقط حل نزاع را الله و رسول ذکر می کند تا اینکه این پیام را به مسلمین برساند که اگر در مصداق الأمر شک کردید یا باهم اختلاف داشتید به خدا و رسول او مراجعه کنید تا آنها الأمر را به شما معرفی کنند که پیغمبر اکرم (ص) این کار را کرد و در غدیر خم با جمله «من کنت مولا فعلی مولا» ولی امر را تعیین نمود.از نکات و پیام های این آیه شریفه این است که مردم باید نظام اسلامی را بپذیرند و از رهبران الهی در قول و عمل پشتیبانی کنند.

وی در ادامه افزود: سیاست در اسلام عین دیانت است، لذا در این آیه شریفه اطاعت از رهبری که امری سیاسی است را به ایمان به خدا و قیامت گره زده است و این آیه به ما می فهماند که پذیرش فرمان حکومت غیر الهی حرام است و هر کس در مقابل حاکم اسلامی بایستد، او باطل و تاغوت است و کسی که در تقویت او و تضعیف الأمر اقدام کند، خیانت به قرآن، رسول و الله کرده است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه دوم به دیدار بسیجیان با رهبر انقلاب پرداخت و بیان کرد: مقام معظم رهبری در تبیین ویژگی های فرهنگ بسیجی این موارد را بر شمرده اند. ۱: خدمت بی تظاهر و بی توقف به کشور، ۲: حضور بی محابا، دلاورانه و با همه توان در میدان های مقابله با دشمن، ۳: پرهیز کامل از نا امیدی در هر شرایطی، ۴: امتداد بسیج در جهان اسلام. ایشان بسیجی بودن را توفیق دانستند و از بسیجیان خواستند که آن را قدر بدانند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا در بخش دیگر به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره و بیان داشت: ۱۶ آذر نشان دهند روحیه استکبار ستیزی دانشجویان و یاد آور شهادت ۳ دانشجو می باشد که در سال ۱۳۳۳ در اعتراض به آمریکائیان با گلوله دژخیمان طاغوت به شهادت رسیدند. دشمن میلیارد ها دلار برای کم کردن روحیه تدین و انقلابی گری در دانشگاه ها هزینه کرده است، اما به کوری چشم دشمنان اسلام، در این زمینه شکست خورده است و اندیشه ضد استکباری ۱۶ آذر هنوز هم فرهنگ غالب دانشجویان ایران اسلامی است.

وی در بخش پایانی صحبت های خود بیان داشت: پرده ایی از جنگ ترکیبی دشمن بعد از شکست سنگین از ملت غیور ایران در اغتشاشات اخیر، در حال وقوع است و آن تشدید فشار با پرونده سازی های جدید و صدور بیانیه ها و قطع نامه ها است. هدف اصلی آنها تنفس مصنوعی دادن به اغتشاش گران است، غافل از اینکه اغتشاشات مرد و بدنش فاسد شد و تنفس مصنوعی شما هیچ نفعی به حال او نمی رساند و ایران اسلامی ۴۳ سال است انواع بیانیه و قطع نامه های شما را دیده اما روز به روز قوی تر شده است و اروپایی هایی که به تقلید از آمریکا در این صحنه وارد شده اند بدانند که پرونده خود را سیاه تر می کنند.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.