حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده در جامعه/ فقر و بیکاری از منکرات اصلی جامعه هستند
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۵۱
شناسه : 5806
بازدید 103
2
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان: حجت‌الاسلام کریمی، فقر بیکاری را از منکرات اصلی جامعه خواند و گفت: امر به معروف و نهی از منکر به ما می آموزد فقط خود را نبینیم و در مقابل دیگران احساس مراقبت وظیفه داشته باشیم.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام حسن کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر تبلیغات اسلامی استان هرمزگان گفت: یکی از اعضای اصلی امر به معروف و نهی از منکر در استان ، اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان است.

وی افزود: انتظار ما از تبلیغات اسلامی فراتر از شورای امر به معروف و نهی از منکر است که درون سازمان است و انتظار می‌رود در اشاعه معروفات به عنوان عضو ستاد انتظار بالاتری داریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان گفت: یکی از جاهایی که برای اعتلاف فرهنگ اسلامی باید برنامه داشته باشد سازمان فرهنگ اسلامی است.

کریمی به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بیان داشت: مشکل مهم امر به معروف و نهی از منکر این است که این موضوع مسئله فرهنگ مردم نیست و در روح و بطن جامعه امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم آماری از نماز و روزه و اعتقاد مردم به دستورات دینی داشته باشیم امر به معروف قبل از اینکه مسئله دینی باشد مسئله ای انسانی و بشری است

کریمی تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه متدین را بررسی کنیم ببینیم چند نفر عامل امر به معروف و نهی از منکر هستند آمار بسیار پایین است و کم کم به دست فراموشی سپرده شده است واجب فراموش شده واقعیتی است که جامعه ما گرفتار این مسئله شده است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: نباید منتظر باشیم کسی بیاید و دستوری بدهد و مشکلات را حل کند امر به معروف و نهی از منکر از ما میخواهد به اطراف و جامعه توجه داشته باشیم. امر معروف و نهی از منکر می تواند جامعه را نجات دهد و باعث پیشرفت و اعتلای جامعه بشری می شود

وی فقر بیکاری را از منکرات اصلی جامعه خواند و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر به ما می آموزد فقط خود را نبینیم و در مقابل دیگران احساس مراقبت وظیفه داشته باشیم و مسئولیت نسبت به جامعه است

کریمی با اشاره به قیام امام حسین علیه السلام گفت: آن حضرت فلسفه حرکت خودش را امر به معروف و نهی از منکر قرار داد منکر فردی بود که در راس حاکمیت قرار داشت و امام حسین برای مقابله با آن منکر از همه هستی،مال و جان خود گذشت و همه را پای کار آورد ولی امروزه منکر تغییر کرده است حکومت جامعه اسلامی تشکیل شده است ولی هنوز جامعه اسلامی تشکیل نشد ه است امروزه منکر ما حاکمیت نیست و در جامعه منکرات بیشتر از معروفات است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.