حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
امام حسن عسکری (ع) در اخلاق و تحول آفرینی سرآمد بود
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۳۰
شناسه : 5977
بازدید 264
5
رییس تبلیغات اسلامی قشم: حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) در اخلاق و تحول آفرینی، سرآمد است، گفت: آن حضرت حتی بعد از فوت پدر بزرگوارشان، مدت زمان طولانی را در زندان و اسارت دشمن بودند به رغم همه دشمنی های دشمنان، در بحث فضایل اخلاقی، سرآمد بود.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام احمد غلامی رییس تبلیغات اسلامی قشم در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی ضمن تبریک میلاد خجسته امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: از نقش های برجسته امام اخلاق سرآمد و تحول آفرینی بود.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری علیه السلام حتی بعد از فوت پدر بزرگوارشان، مدت زمان طولانی را در زندان و اسارت دشمن بودند علی رغم همه دشمنی های دشمنان، در بحث فضایل اخلاقی، سرآمد بود.

رییس‌ تبلیغات اسلامی قشم در خصوص تاثیر گذار بودن اخلاق حسنه امام حسن عسکری (ع) خاطر نشان کرد: آن حضرت نه تنها مورد احترام شیعیان مسلمان بلکه همه مردم بودند و همگان به دستگیری و کمک به مستمندان، سخاوت و بخشندگی اقرار داشتند.

غلامی به ویژگی خاص امام حسن عسکری علیه السلام اشاره و تصریح کرد: در بحث ترغیب خدمت رسانی که امروزه جامعه ما نیاز به خدمت رسانی دارد عده ای مستمند و تهی دست وجود دارند اگر افراد خیر به آنها کمک نکنند زیر بار مشکلات از بین می روند

وی ادامه داد: خدمت رسانی که امروز در جامعه عرف شده است الگوهایی است که از اهل بیت علیهم السلام به ارث برده ایم.

رییس تبلیغات اسلامی قشم تصریح کرد: کسانی که در این جهان به مردم کمک می‌کنند در جهان دیگر نیز سربلند و جایگاه آنان برجسته است و امام برای کسی که به یاری مردم می شتابد دعا می‌کند.

غلامی به خدمت رسانی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه در جامعه ما مشکلات اقتصادی عدیده ای وجود دارد که کمر شکن است خانواده های تهیدست در جامعه ما بسیار است و افرادی هستند که وضع آنها خوب است وظیفه دارند به افراد مستمند خدمت رسانی کنند.

وی با اشاره به عام بودن کمک رسانی به دیگران گفت: امروزه در بحث کرونا خیلی ها شغل و کسب و کار خود را از دست داده اند و بیکار و مستمند شده اند پس خدمت به این گروه ارزش دارد.

رییس‌ تبلیغات اسلامی قشم  در ادامه بیان داشت: کسی که وام می‌دهد یا اشتغالی را به وجود می آورد و در اقتصاد، معیشت و مسکن مردم دستگیری می کند جایگاه بسیار رفیع دارد.

غلامی با اشاره به دعای امام حسن عسکری علیه السلام در حق چنین انسان هایی که رحمت خدا شامل حالشان شده است،اضافه کرد: ما هم باید در خدمت رسانی و کمک به مردم پیش قدم باشیم تا مشمول دعای آن حضرت باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.