حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2868×
از برگزاری 215 نشست توجیهی تا اعزام 750 مبلغ در ماه محرم
۰۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
شناسه : 1349
بازدید 108
3
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد؛ حجت الاسلام انصاری راد از برگزاری 215 نشست توجیهی و اعزام 750 مبلغ در ماه محرم خبر داد و گفت: مراسمات هیئت‌های مذهبی استان هرمزگان با رعایت ویژه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به ارائه گزارش اجرای دستورالعمل برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری دهه اول محرم در سطح هیئت های مذهبی هرمزگان پرداخت.

وی در ابتدا ضمن تشریح اقدامات انجام شده پیش از مراسم عزاداری ماه محرم افزود: تشکیل ستاد استانی با حضور غالب اعضا و تبیین سیاست ها، وظایف و ماموریت های اصلی ستاد و اتخاذ تصمیمات لازم برای برگزاری مراسم همراه با مراعات دستورالعمل های بهداشتی و همچنین ستاد های شهرستان و بخش در سراسر استان با حضور اعضای اصلی و اتخاذ تصمیمات لازم برای مدیریت اجرای مراسم از جمله این برنامه هاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه؛ برگزاری ۲۱۵ نشست توجیهی و آموزشی به صورت نیمه حضوری و از طریق فضای مجازی برای هیئت های مذهبی در راستای تبیین پروتکل های بهداشتی، برگزاری ۱۴ نشست توجیهی برای مبلغان شهرستان ها با موضوع دعوت هیئت های مذهبی برای مراعات پروتکل های بهداشتی و حضور در برنامه های زنده رادیو و تلویزیون و بیان دستورالعمل های بهداشتی محرم عنوان کرد.

انصاری راد گفت: تهیه و اجرای ویژه برنامه هایی برای پیشواز محرم و مراعات دستورالعمل های بهداشتی نظیر: اجرای برنامه بر عرشه ناو جماران، برنامه پارک کوهستان و پارک غدیر و سوق دهی هیئت های مذهبی به نصب بنر و پارچه نوشته در زمینه مراقبت های بهداشتی محرم از دیگر اقدامات انجام شده پیش از مراسم عزاداری است.

وی، سازماندهی و اعزام ۷۵٠ مبلغ به منظور بیان مباحث دینی، فرهنگی، اجتماعی و نکات بهداشتی مبارزه با کووید برای مردم،۸۵٠ مورد بازدید توسط تیم های مشترک ارزیاب شامل نمایندگان فرمانداری ها، بهداشت و درمان و ادارات تبلیغات اسلامی از هیئت های مذهبی، پیشگیری از راه اندازی دستجات عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی در خیابان ها و ازدحام جمعیت، پیشگیری از برگزاری کلان برنامه های عزاداری استان نظیر مراسم شیرخوارگان، پنجم محرم میناب، زیر پرچم بندرعباس، تاسوعا و عاشورای میناب و بندرعباس انجام 12 مورد مصاحبه با صدا وسیمای مرکز خلیج فارس و پخش در نوبت های خبری، تعامل و همکاری با دستگاه های امنیتی در زمینه برقراری امنیت مراسم و همچنین بازدید از ۲۱ هیئت مذهبی با همراهی فرماندار بندرعباس و ایراد تذکرات لازم از جمله اقدامات انجام شده حین برگزاری مراسم عزاداری در دهه اول ماه محرم برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان سپس از حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، فریدون همتی استاندار هرمزگان بابت رهنمود ها و هدایت های لازم و به موقع، علی رئوفی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، امامان جمعه و فرمانداران بابت حمایت ها و پشتیبانی ها از ستاد های شهرستانی قدردانی کرد.

انصاری راد همچنین از حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و همکارانشان بابت حضور در هیئت ها و ایراد تذکرات به موقع، مدیرکل صدا و سیمای استان و همکارانشان بابت پوشش خبری مناسب مجالس عزاداری و انجام مصاحبه ها و اطلاع رسانی های به موقع، دستگاه های امنیتی و انتظامی اعم از اداره کل اطلاعات، انتظامی و سپاه بابت برقراری امنیت برگزاری مراسم در سطح استان و شهرداری ها بابت انجام تبلیغات شهری و فضا سازی ها تشکر کرد.

 

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.