حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2872×
ائمه جماعات مساجد، مزایا و معایب فضای مجازی و اینترنت را بازگو کنند
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۸:۱۱
شناسه : 14065
بازدید 74
8
حجت الاسلام رودباری مطلق روحانی مستقر شهرستان بندرلنگه: مبلغ دینی در مورد مزایا و معایب فضای مجازی و اینترنت گفت:‌ ائمه جماعات مساجد مزایا و معایب فضای مجازی و اینترنت را برای مردم بازگو کنند.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه، حجت الاسلام حسین رودباری مطلق مبلغ دینی  و روحانی مستقر شهرستان بندرلنگه در مورد مزایا و معایب فضای مجازی و اینترنت گفت:‌ ائمه جماعات مساجد نقش بسیار مهمی در انتقال مسائل و مباحث روز به مردم دارند. از طریق منبرها و صحبت چهر به چهره مبلغان به این امر مهم اهتمام بورزند و  نسل نوجوان و جوان را نسبت به مزایا و معایب فضای مجازی و اینترنت آگاه نمایند.

وی گفت:‌ارتباطات و تعاملات امروز در اثر گسترش و رواج اینترنت در جامعه متفاوت شده است زمانی از روشهای رایج از طریق صله رحم و دیدار چهره به چهره صورت می گرفت اما امروزه فضای مجازی و اینترنت زندگی انسان ها را تحت شعاع خود قرار داده است.

ایشان با بیان این مطلب که فضای مجازی اگر به سمت درست هدایت نشود باعث هدر رفتن وقت نوجوانان و جوانان می شود و هدر رفتن وقت باعث فساد و به وجود امدن معضلات اجتماعی می شود خاطر نشان کرد: نسل نوجوان و جوان در ساختن وضعیت حال و آینده جامعه نقش اساسی دارند. برنامه ریزی در این جهت سبب رشد و پویایی جامعه می شود و استفاده هدفمند از فضای مجازی در بهره بردن هر چه بیشتر از این فضا کارساز است.

حجت الاسلام رودباری مطلق در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از آسیب هایی که بدون آگاهی از مزایا و معایب فضای مجازی حاصل می شود اشاره و تصریح کرد: فضای مجازی همان طور که از اسمش پیداست مجاز است و از حقیقت کمی فاصله دارد یعنی فضای واقعی نیست کاربران فضای مجازی اطلاعات دقیقی از خود و فعالیت هایی که انجام می دهند ندارند، بنابراین اعتماد صد در صد به این فضا و محیط نباید داشت.

وی در ادامه افزود: از دیگر معضلات این محیط می توان به سایت های در مورد ازدواج و پیدا کردن همسر دلخواهو این دست مسائل می باشد که به هیچ وجه جوانان توجه داشته باشند که از این طریق ازدواج نکنن بلکه از طریق اصولی و درست وارد عمل شوند. زیرا که حاصل چنین ازدواجی در نهایت به طلاق و جدایی می انجامد و همین مسائل در آخر به معضلات و مفاسد اجتماعی ختم می شود.

وی در پایان گفت: انشالله که مبلغان و ائمه جماعات مساجد هر چه بیشتر در مورد فضای مجازی و طریق استفاده از آن از طریق منبرها و سخنرانی ها اقدام نمایند و هم بر مزایای فضای مجازی و هم بر معایب آن تاکید کنند و نمی توان از مزایای این فضای گسترده نگفت زیرا که فضای مجازی محسنات زیاد و کاربردی دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.