حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2871×
آیین قرائت زیارت اربعین حسینی در بندر جاسک
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
شناسه : 3444
بازدید 110
5
مراسم اربعین حسینی در جاسک مراسم اربعین حسینی در شهرستان جاسک با برپایی راهپیمایی جاماندگان اربعین،زیارت قبور شهداء و قرائت زیارت اربعین همراه با مراسم عزاداری و سوگواری برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان: مراسم اربعین حسینی در شهرستان جاسک با برپایی راهپیمایی جاماندگان اربعین،زیارت قبور شهداء و قرائت زیارت اربعین همراه با مراسم عزاداری و سوگواری برگزار شد.

مراسم قرائت زیارت معنوی اربعین از ساعت 4 عصر با حضور دلدادگان و عاشقان اهلبیت و عزاداران حضرت سیدالشهداء ،حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در جوار گلزار شهدای گمنام برگزار شد و پس از قرائت زیارت،حجت الاسلام عباس ذاکری ،امام جمعه جاسک در سخنرانی خود به بررسی حوادث اربعین سال 61 هجری پرداخت و از حضرت امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) بعنوان اولین زائران قبر مطهر امام حسین و شهدای گرانقدر کربلا  از اهلب بیت(ع) و جابربن عبدالله انصاری بعنوان اولین صحابه زائر قبر امام حسین(ع) یاد کرد.

وی دربیان فضیلت اربعین ،گفت: سه واژه‌ی خود سازی، جامعه پردازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح کردند در اربعین وجود دارد.

امام جمعه جاسک همچنین ابراز داشت: زنده نگه داشتن نهضت تاریخی عاشورا، رسیدن کاروان اسرا در سفر بازگشت به صحرای کربلا در روز اربعین و سوم بهره‌ وری تربیتی از یاد و خاطره تاریخی عاشورا، از دلایل اهمیت اربعین امام حسین(ع) و برگزاری باشکوه آن است.

گفتنی است پس از قرائت زیارتاربعین،نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام ذاکری ،امام جمعه شهرستان اقامه شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.